Friday, Aug 4, 2023

صفحه نخست » عضو مجلس خبرگان رهبری: بی‌حجابی با جریمه حل نمی‌شود، خانه از پای‌بست ویران است

karih.jpgجماران - احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به لایحه حجاب گفت: «جریمه سنگین در دراز مدت جواب نمی‌دهد و عده‌ای ممکن است موقتا حساب ببرند. آن‌هایی که بی‌حجاب هستند به مبانی عقیده ندارند و یا عقیده سستی دارند. خانه از پای‌بست ویران است... ما باید این خانه را از پای‌بست درست کنیم.»

آن‌هایی که بی‌حجاب هستند به مبانی اسلام عقیده ندارند و یا عقیده سستی دارند. ممکن است خدا را قبول داشته باشند، پیامبر را قبول داشته باشند ولی به احکام دین پایبند نیستند. چه بسا نماز هم نمی‌خواند، روزه هم نمی‌گیرد. ممکن است زیارت حضرت رضا هم برود ولی نه برای اینکه بخواهد ثوابی ببرد بلکه عادتی برایش باشد. بنابراین باید برنامه تربیتی و اساسی و درستی باشد که از دستگاه تعلیم و تربیت ما افراد مسلمان و متدین و معتقد به اصول و فروع انسان تربیت بشوند و این کار متاسفانه طی چهل سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد آن‌چنان که باید انجام نشده است.

جریمه کاسبان و کسبه‌ها بابت بی‌حجابی مشتریان کار درستی نیست این کارها آثار عمیق ندارد و اثر ظاهری دارد. بله، ممکن است مغازه‌دار از ترس جریمه رعایت کند، ولی آیا پایه اعتقادی با این کار درست می‌شود؟!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy