Friday, Aug 4, 2023

صفحه نخست » آتش سوزی و انفجار مین در اطراف زندان اوین

mines.jpgرادیو فردا - رسانه‌های ایران عصر جمعه ۱۳ مرداد گزارش دادند که به‌دنبال بروز آتش‌سوزی در علفزارهای اطراف اوین، دامنه آن تا منطقه حفاظت‌شده تپه‌های زندان اوین گسترش یافت که باعث انفجار تعدادی از مین‌های این منطقه شد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، می‌گوید که انفجار مین‌های یادشده «هیچ آسیبی به تاسیسات زندان اوین وارد نکرده است».

در این گزارش ادعا شده که آتش‌سوزی ناشی از «افزایش دما» بوده است که بلافاصله با تلاش ماموران آتش‌نشانی کنترل شده است.

زندان اوین بزرگترین زندان متهمان سیاسی و جرایم مرتبط با امنیت ملی است که در شمال تهران واقع شده و همواره به همین دلیل در سرخط خبرهای مربوط به معترضان سیاسی است.

در حالی که در اوایل انقلاب بهمن ۵۷ گزارش شده بود که اطراف این زندان از مین پاکسازی شده است، اما به نظر می‌رسد که در دوران جمهوری اسلامی تپه‌های اطراف زندان اوین برای جلوگیری از حمله به آن یا فرار زندانیان بار دیگر مین‌گذاری شده است.

این اقدام در حالی است که کنوانسیون ممنوعیت مین‌های ضد نفر، «توسعه، تولید، ذخیره، صدور و استفاده از مین‌های ضد نفر» را ممنوع کرده است.

در سال‌های اخیر مواردی از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف این زندان گزارش شده بود، و مهرماه پارسال نیز خود زندان دچار یک آتش‌سوزی بزرگ شد که بنا بر گزارش‌های رسمی، دستکم چهار زندانی کشته و دهها نفر مصدوم شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy