Friday, Aug 11, 2023

صفحه نخست » دو کلمه حرف حساب از زبان عباس عبدی

abdi.jpg

در همین زمینه:

عبدالناصر همتی: اجازه گرفتن از آمریکا برای خرید غذا و دارو با پول خودمان خوشحالی دارد؟

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در دولت حسن روحانی در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) به خبرهای مرتبط با انتقال وجوه بلوکه‌ شده ایران از بانک‌های کره‌جنوبی واکنش نشان داد.

همتی این سوال را مطرح کرد است که: «الان باید خوشحال باشیم که با مجوز آمریکا از منابع خود برای غذا و دارو استفاده خواهیم کرد؟ ‏این نوعی خنثی‌سازی تحریم‌هاست؟»

رییس کل اسبق بانک مرکزی در این توییت با اشاره تلویحی به منتفع نشدن ایران از بابت تحریم‌ها، نوشت: «طی دو سال، هر دو ماه، از شش میلیارد و جمعا از ۷۲ میلیارد دلار درآمد نفتی محروم شده‌ایم.»

به گفته او اما از سوی دیگر، در پنج سال گذشته از میزان ارزش منابع بلوکه شده ایران نزد بانک‌های کره‌جنوبی حدود ۱۵ درصد، معادل یک میلیارد دلار از دست رفته است.

بررسی‌های ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند ارزش وون کره‌ جنوبی در برابر دلار آمریکا در پنج سال گذشته ۱۴.۶ درصد کاهش یافته است.

از آنجا که پول‌های صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران به کره‌ جنوبی طی این سال‌ها به پول ملی این کشور نگاه‌داری می‌شده، این کاهش ارزش برابری وون در برابر دلار ارزش این منابع را نیز تحت تاثیر قرار داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy