Saturday, Aug 19, 2023

صفحه نخست » دیدار ابراهیم رئیسی با اسدالله اسدی، دیپلمات بمبگذار در اروپا

ایران وایر - پایگاه اطلاع‌رسانی ابراهیم رئیسی، روز شنبه از دیدار او با «اسدالله اسدی»، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی که به دلیل بمب‌گذاری در خاک اروپا، به بیست سال زندان محکوم شده بود، خبر داد.

assadiL.jpg

رئیس جمهور ایران در سالروز بازگشت اسرای جنگ ایران و عراق به کشور، معروف به آزادگان، به منزل اسدی رفته است. اسدالله اسدی، دیپلمات سابق، به دلیل تلاش برای بمب‌گذاری و اقدام تروریستی در خاک اروپا در دادگاه محکوم شده و به زندان رفته بود.

در این دیدار که دیروز جمعه ۲۷ مرداد انجام شده رئیسی با اشاره به بازداشت و محکومیت آقای اسدی در اروپا گفت:‌ «مدعیان حقوق بشر بار دیگر نشان دادند که به هیچ قانونی پایبندی ندارند و با نقض آشکار و بی‌سابقهٔ مصونیت دیپلماتیک دیپلمات ایرانی قوانین، ضوابط و اصول بین‌المللی را زیر پا گذاشتند.»

در پنجم خردادماه امسال در توافقی برای تبادل زندانیان میان ایران و بلژیک، دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک و «اولیویه فانده‌کاستیل»، امدادگر بلژیکی محبوس در ایران، مبادله شدند. در ازای آزادی اسدی، جمهوری اسلامی در دوازدهم خردادماه یک شهروند دانمارکی و دو شهروند اتریشی‌ایرانی با نام کامران قادری و مسعود مصاحب را نیز آزاد کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در سال ۲۰۱۸، اسدالله اسدی در ایالت بایرن آلمان، به اتهام دست داشتن در عملیات بمب‌گذاری علیه گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس بازداشت شد. اسدی در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ به اتهام طرح عملیات تروریستی در اروپا، در دادگاه تروریستی آنتورپ بلژیک به همراه سه متهم دیگر (مهرداد عارفانی، امیر سعدونی و نسیمه نعامی) محاکمه شد. پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ دادگاه کیفری آنتورپ، با رد مصونیت دیپلماتیک اسدالله اسدی، وی را به بیست سال زندان محکوم کرده بود.

0099.jpg***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy