Sunday, Aug 20, 2023

صفحه نخست » بحران در بازار مسکن؛ خرید و فروش خانه، دلاری شد

maskan.jpgصدای آمریکا - نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک از تغییر مبنای قیمت گذاری مسکن از ریال به دلار در برخی از مناطق تهران خبر داد و گفت که به دلیل نوساناتی که اخیرا در موضوع دلار شاهد بودیم، یک عده از کارشناسان، قیمت دلاری برای مسکن تعیین کردند.

داود بیگی‌نژاد تاکید کرده که قراردادهایی که در سامانه «کد رهگیری» ثبت می‌شود، فقط وجه رایج کشور که همان ریال است را می‌توان ثبت کرد اما مبنای قیمت گذاری برخی از کارشناسان به دلار تغییر پیدا کرده است.

سال گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر رواج اجاره دلاری در مناطق مختلف تهران منتشر شد که نشان‌می‌داد به جز شمال شهر که مورد علاقه سفارت‌ها و شرکت‌های خارجی است در مرکز شهر نیز اجاره دلاری رواج پیدا کرده است.

در همین رابطه تابستان سال گذشته روزنامه مردم‌سالاری در گزارشی نوشت که «محلات میانه مثل یوسف آباد نیز به فهرست اجاره دلاری اضافه شده‌اند» و در لیست آپارتمان‌های دلاری مبلغ پیشنهادی مالکان از ۷۰۰ دلار آغاز می‌شود و تا ۷ هزار و ۵۰۰ دلار هم بر اساس متراژ و امکانات آپارتمان دیده می‌شود.

دولت ابراهیم رئیسی، برای کنترل بازار اجاره‌بها به سراغ اتخاذ سیاست تعیین سقف افزایش اجاره‌بها رفت و تاکید کرد هرگونه افزایش رقم اجاره‌بها بیش از سقف تعیین شده، تخلف است، اما این سیاست دولت نیز راه به جایی نبرد و اجاره‌بها کماکان بصورت ماهانه در حال رشد است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy