Wednesday, Aug 23, 2023

صفحه نخست » راه حل عجیب مسئولان شیراز برای مقابله با حمله‌های تروریستی

shahcheragh.jpgسکونت اتباع خارجی در اطراف شاهچراغ ممنوع شد

رادیو زمانه - محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس چهارشنبه یکم شهریورماه در ارتباط با حمله تروریستی اخیر به شاهچراغ شیراز از اقدام‌های جدید برای ارتقاء امنیت مکان‌های مذهبی در این شهر خبر داد و گفت: «براساس مصوبه اخیر، در محدود بافت ۵۷ هکتاری اطراف حرم‌های شریف، سکونت اتباع بیگانه کاملاً ممنوع شده است، مگر این‌که اداره اطلاعات، این اجازه را برای فرد یا افراد صادر کرده باشد.» او افزود:

«هیچ کارفرمایی در شیراز برای هیچ یک از مشاغل اعم از ساختمانی، باغبانی، کشاورزی و... اجازه به‌کارگیری اتباع بیگانه را ندارد، مگر با مجوز مستقیم اداره اطلاعات.» به‌گفته استاندار فارس «تمکین نکردن از این مصوبه توسط مالکان املاک محدوده پیرامونی حرم یا کارفرمایان، منجر به برخورد قانونی و مواجهه افراد با اتهام ضد امنیتی خواهد شد». شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد بار دیگر به شاهچراغ شیراز حمله مسلحانه شد. رسانه‌های جمهوری اسلامی از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن هشت نفر خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه عامل این حمله را یک مرد تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان دانست. دادگستری استان فارس نیز «هشت مظنون» بازداشت‌شده این رویداد را از «اتباع خارجی» عنوان کرد. این دومین حمله مسلحانه به شاهچراغ در فاصله کمتر از یک سال بود. چهارم آبان ۱۴۰۱ هم در حمله مسلحانه به این مکان مذهبی ۱۳ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند. جمهوری اسلامی در یک پرونده پرابهام در نهایت محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی دو تبعه افغانستانی را به عنوان مهاجمان به شاهچراغ در تابستان ۱۴۰۲ اعدام کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy