Wednesday, Aug 23, 2023

صفحه نخست » حمله یحیی گل‌محمدی به روزنامه سپاه

golmohammadi.jpgایران اینترنشنال - یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل ذوب‌آهن اصفهان، با انتقاد شدید از مطلب منتشر شده درباره فوتبالیست‌ها و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، واکنش تندی به این مطلب نشان داد.

گل‌محمدی در ابتدا گفت: «چند وقت پیش یکی از رسانه‌ها راجع‌به فوتبالیست‌ها کلمات زشت و زننده‌ای مثل مفت‌خور و بیت‌المال‌خور استفاده کرده بود. اینها آدرس اشتباهی می‌دهند که از نگاه منفی فوتبال را ببینیم. ورزشکاران نان حلال می‌خورند. سخت‌ترین کار همین فوتبال بازی کردن است چون هنر است. شمایی که این مطلب را نوشتی اگر ۱۰ دقیقه تحمل کردی تمرین کنی، بعد مطلب بنویس. اصلا حق نداری به فوتبالیست‌ها توهین کنی!»

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: «انتظارم از رییس فدراسیون آقای تاج، آقای نبی، قنبرزاده و کشوری‌فرد این است که از حق فوتبالیست‌ها دفاع کنند. مدیران باشگاه‌ها و مربیان و بازیکنان، از حق‌ خودتان دفاع کنید. الان این حرف‌ها را می‌زنند، فردا یک انگ دیگر به شما می‌چسبانند. شما متولی هستید و باید از حق فوتبال دفاع کنید. میز و صندلی را مدتش را ول کنید؛ خدمتش را ببینید. نباید اجازه بدهید هر کسی به خودش اجازه دهد در مورد فوتبال این‌طوری صحبت کند. با این ادبیات خیلی زشت.»

او اضافه کرد: «کسی که فوتبال بازی می‌کند با سختی به اینجا رسیده است. ما مفت‌خور نیستیم. مفت‌خور آنهایی هستند که از منابع و ثروت مردم دزدیدند و الان در کانادا و آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند. آنها مفت‌خور هستند. در مورد آنها بنویسید. ما مفت‌خور نیستیم. آدرس اشتباهی به مردم ندهید لطفا. ما نان حلال سر سفره زن و بچه‌مان می‌بریم. هر کدام از ما سه، چهار خانواده را حمایت می‌کنیم. همه اهالی فوتبال باید متوجه باشند که اینها می‌خواهند ریشه فوتبال را بزنند. نشاط و شادی را از جوانان و مردم بگیرند. دوست دارند همه مردم ناراحت باشند و گریه کنند. اجازه ندهیم در مورد جامعه فوتبال این‌طور صحبت کنند.»

گل‌محمدی همچنین گفت: «مسوولان فدراسیون و مدیران باشگاه حرف بزنید. برای چه از حق فوتبالیست‌ها دفاع نمی‌کنید؟ خود مربیان، فوتبالیست‌ها، بیایید حرف بزنید! ننشینید هر بلایی می‌خواهند سر شما بیاورند. واقعا تاسف خوردم وقتی مطلب را خواندم. واقعا عصبانی شدم. اگر می‌دانستم چه کسی این حرف‌ها را می‌زند، واقعا برخورد بدی با او می‌کردم. اصلا حق نداری راجع‌ به فوتبالیست‌ها این‌طور فکر کنی و مطلب بنویسی. حواستان را جمع کنید!»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

یحیی در سمت مردم

سرمربی پرسپولیس در فصل گذشته هم انتقادات تندی داشت به حملاتی که به فوتبالیست‌ها شده بود. او در واکنش به اظهارات حسن عباسی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: «ایشان طبق صحبتی که شده سخنگوی هیچ بخشی از حاکمیت نیستند و غلط اضافی کردند که درباره این مسایل صحبت کرده‌‌اند. این آخرین بارش باشد که درباره فوتبال و همسران فوتبالیست‌ها صحبت می‌کند. ایشان باید حواسش جمع باشد و نباید این اتفاق تکرار شود. اگر یک‌ بار دیگر درباره این مسایل صحبت کند، اتفاقات بدی برایش خواهد افتاد.»

این واکنشی به اظهارات عباسی، یکی از حامیان تندروی جمهوری اسلامی بود که در یک سخنرانی به فوتبالیست‌ها و خانواده‌هایشان توهین کرد.

گل‌محمدی در روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۱، در پی مرگ ژینا (مهسا) امینی با انتشار تصویری از او و نوشتن ترانه‌ای از علی زندوکیلی، چنین واکنش نشان داد: «لالا کن دختر زیبای شبنم، لالا کن روی زانوی شقایق ...»

در دهم مهر ۱۴۰۱، پس از بازداشت حسین ماهینی و حمیدرضا علی‌عسگری، دو بازیکن سابق پرسپولیس، در شب بازی پرسپولیس با تراکتورسازی که هم‌زمان با هفته دوم خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی بود، ماموران امنیتی ساعت ۰:۳۰ بامداد برای بازداشت علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی‌نیا و سروش رفیعی به هتل محل اقامت بازیکنان پرسپولیس مراجعه کردند که پس از پادرمیانی مدیران این باشگاه، دستور بازداشت به صورت موقت لغو شد

گل‌محمدی در واکنش به این موضوع گفت: «پرسپولیس از این جام‌های فلزی بسیار دارد آقای تاج و مسوولین. من و تیمم در هفته هفتم جام شرافت را برده‌ایم و دیگر جام نمی‌خواهیم. این اتفاقاتی که درون و بیرون زمین برای پرسپولیس می‌افتد کاملا مشکوک است.»

سرمربی پرسپولیس همچنین در ۲۱ آبان ۱۴۰۱ و در حمایت از دانشجویان بازداشت شده، گفت: «همه ما روزهای سختی را گذراندیم. شرایط دشواری بود و خانواده‌های زیادی عزیزانشان را از دست دادند. از مسوولان می‌خواهیم که نسبت به آزادی دانشجویان و معترضان سریع‌تر اقدام کنند تا زودتر به آغوش خانواده‌ برگردند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy