Wednesday, Aug 23, 2023

صفحه نخست » عمل وقیحانه حکومت در نمایشگاه بین المللی تهران

از آمران معروف لواط کار تا حکومتی که برای رهبر دشمن خود قالی یادگاری میبافد

تصاویری از سی امین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران

F4R-CQPWsAAPrnl.jpegبی بی سی - عکس‌های تابلو فرش‌هایی با تصاویر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و چند چهره دیگر از رهبران کشورهای عربی در نمایشگاه فرش تهران خبرساز شده است.

در تصاویری که خبرگزاری موج دیروز اول شهریور از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران منتشر کرده است، به جز تمثال محمد بن سلمان، تابلو فرش‌هایی از چهره ولیعهد دوبی، حاکم امارات و قطر هم به چشم می‌‌خورد.

چرخش ناگهانی جمهوری اسلامی و «آشتی» با عربستان پس از سالها تنش و درگیری دیپلماتیک که در نهایت منجر به حمله به کنسولگری این کشور در مشهد شد، ۱۵ مرداد با بازگشایی سفارت عربستان در تهران، به بیش از هفت سال قطع روابط رسمی سیاسی پایان داد.

در این سالها، از خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تا رسانه‌های نزدیک به سپاه و خبرگزاری رسمی دولت، عربستان را به عنوان «آلت دست و وابسته اسرائیل و آمریکا در منطقه» معرفی می‌کردند، علی خامنه‌ای پیشتر گفته بود که «بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد»، ابراهیم رئیسی، در زمان حمله به کنسولگری، آن کشور را «غده سرطانی» توصیف کرده بود، مداحان حکومتی در ویدیوهای تبلیغاتی که با تصاویری از موشک‌های سپاه تدوین شده بود، ‌می‌خواندند: «مکه بشود مرکز ایران چه قشنگ است..» و دو کشور درگیر جنگی نیابتی و تحمیل هزینه‌های گزاف انسانی بر یمن بودند.

با آغاز به کار سفارت عربستان در تهران، حالا دیگر نه سخنی از «رأس‌الفتنه» خواندن این کشور در میان مقامات شنیده می‌شود و نه برآوردی از هزینه سیاسی و اقتصادی بیش از هفت سال قطع رابطه با کشور همسایه و یکی از رقبای ایران در منطقه از جمله نفت، گاز و نفوذ در خاورمیانه و نه اظهارنظری درباره مواضع تند پیشین.




Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy