Thursday, Aug 31, 2023

صفحه نخست » روحانیون و تسخیر ورزش؛ نماینده پیشین خامنه‌ای در دانشگاه رجایی، در فدراسیون اسکی

31.jpgایران اینترنشنال - با اعلام فدراسیون اسکی، احمد فتحی در حکمی از سوی عباس نظریان، رییس فدراسیون، به عنوان سرپرست کمیته فرهنگی و مسوولیت اجتماعی فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی منصوب شد. این آخوند پیش از حضور در فدراسیون اسکی، معاون نهاد نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه تربیت دبیر رجایی بوده است.

نظریان در سال ۱۴۰۰ هم فتحی را به عنوان رییس کمیته اخلاق فدراسیون اسکی منصوب کرده بود.

پیش از این هم نیما نکیسا که حضورش در سمت مدیرعاملی باشگاه ذوب‌آهن با انتقاد شدید اهالی ورزش اصفهان همراه شده بود، در اولین اقدام مدیریتی خود در این باشگاه، یک آخوند را به عنوان مشاور فرهنگی منصوب کرد.

آخوندها، معاونان فرهنگی فدراسیون‌ها

ورود آخوندها به پست‌های مدیریتی در ورزش ایران با حضور علیرضا علیپور در راس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به‌خاطر آورده می‌شود. کسی که با تولید قوانین خلق‌الساعه در فوتبال ایران، انتقادات بسیاری را متوجه فدراسیون کرد و پس از برکناری از سمت خود، چند سال بعد به عنوان رییس کمیته صیانت و ارزیابی سازمان لیگ به فوتبال برگشت.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

احمد مالک، دیگر آخوندی بود که در سال‌های گذشته در باشگاه استقلال سمت‌های مختلفی داشت. او مدتی در دوره مدیریت علی فتح‌الله‌زاده، معاون فرهنگی این باشگاه هم بود. او اکنون پیش‌نماز فدراسیون فوتبال است.

در سال ۹۹، آرش میراسماعیلی، حسن کردمیهن را به عنوان رییس کمیته فرهنگی فدراسیون جودو منصوب کرد. کردمیهن یکی از چهره‌های تندروی جمهوری اسلامی است که در حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران نقشی پررنگ و محوری داشت.

همچنین در سال ۱۴۰۰، احسان بی‌آزار تهرانی به عنوان مسوول کمیته فرهنگی فدراسیون بوکس منصوب شد.

در خرداد سال ۹۷ هم فضل‌الله ذاکری اشکذری، با حکم مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان وقت، به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون نجات غریق و غواصی منصوب شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy