Friday, Sep 1, 2023

صفحه نخست » فراخوان راهپیمایی سراسری برای ۲۵ شهریور

sept16.jpgاین تظاهرات به‌صورت هم‌زمان در روز شنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، در شهرها و کشورهای مختلف جهان برگزار این تظاهرات به‌صورت هم‌زمان در روز شنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، در شهرها و کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود

***

دویچه وله - انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی در نخستین سالگرد کشته شدن مهسا امینی در روز ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) برای برگزاری راهپیمایی در سراسر دنیا فراخوان داد.

شعار این راهپیمایی "نامش را فریاد کن" است.

انجمن خانواد‌ه‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی طی اطلاعیه‌ای برای راهپیمایی در روز شنبه ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) در سراسر دنیا فراخوان داده است.

در این اطلاعیه شعار "نامش را فریاد کن" برای تمامی "دختران و پسران شجاع ایران" تکرار شده است؛ "نام آن‌ها که به خاک افتادند. نام آن‌ها که گفتند نه. نام آن‌ها که در زندانند. نام آن‌ها که می‌جنگند".

خانواده‌های جان‌باختگان پرواز PS752 از مردم سراسر دنیا خواسته‌اند تا روز شنبه ۱۶ سپتامبر به خیابان‌های شهرشان بروند و "صدای ایران" باشند.

۲۵ شهریور برابر با ۱۶ سپتامبر سالگرد مرگ مشکوک مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و شروع اعتراضات سراسری "زن، زندگی، آزادی" است.

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی مانند فراخوان‌های قبلی این انجمن برای تظاهرات، سایتی را راه‌اندازی‌کرده‌ که اطلاعات مربوط به راهپیمایی هر شهر در آن درج شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

***

در آستانه نخستین سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی و شکل‌گیری اعتراضات فراگیر در ایران، فراخوان‌های متعددی برای تجمع در روز ۲۵ شهریور منتشر شده است.

هفته گذشته ۲۷ نهاد و گروه، برای برگزاری تجمع جهانی در این روز فراخوان دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy