Thursday, Sep 7, 2023

صفحه نخست » ۷۴ ضربه شلاق برای مهندس زنی که حجاب از سر برداشت

hijabFlogging.jpgایران وایر - «زینب کاظمی»، مهندسی که چندی پیش ویدیو اعتراضش با برداشتن حجاب در یک جلسه مجمع مهندسان تهران خبرساز شده بود، از صدور حکم تعلیقی «۷۴ ضربه شلاق» علیه خود از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خبر داد.

خانم کاظمی امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور در پستی اینستاگرامی تصویر حکم خود را منتشر کرده است. این حکم به اتهام «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» برای خانم کاظمی صادر شده و در صورت «ارتکاب جرم» تا مدت پنج سال، این حکم هم به اجرا گذاشته خواهد شد.

زینب کاظمی همچنین افزوده که در تمام مدت روند رسیدگی به پرونده‌اش این اتهام را نپذیرفته و اکنون نیز نمی‌پذیرد. او ادامه داده که «اگر سیستمی به این نتیجه رسیده که آدمی مثل من "بی‌عفت" است، قطعا باید در معیارهای خود تجدیدنظر کند.»

خانم کاظمی یکی از نامزدهای زن هیئت رئیسه مجمع سازمان نظام مهندسی استان تهران بود و به «تقلب‌ها» در انتخابات این هیئت و همچنین فضای امنیتی حاکم بر آن اعتراض داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

ویدیویی که روز جمعه ۲۸ بهمن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که این مهندس زن پس از ابراز اعتراضش، روسری خود را پرتاب می‌کند و این اقدام اعتراضی تشویق شدید حاضران را به همراه داشت.

خانم کاظم‌پور در آن جلسه با اشاره به «کتک زدن» زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری در خارج از همان سالن در سخنانی گفت «مجمعی که شأن مهندسان در آن رعایت نمی‌شود رسمیت ندارد.»

انتشار ویدیوی اعتراض خانم کاظمی موجی از واکنش‌ها را برانگیخت و یک رسانه نزدیک به سپاه پاسداران روز شنبه ۲۹ بهمن از تشکیل پرونده قضایی برای او خبر داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy