Thursday, Sep 7, 2023

صفحه نخست » فراخوان رضا پهلوی برای سالگرد خیزش انقلابی

rp.jpgایران اینترنشنال - شاهزاده رضا پهلوی در بیانیه‌ای تصویری در آستانه سالروز قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، از ایرانیان خواست تا متحد با هم، موج نوینی از انقلاب ملی را کلید بزنند. او «دفاع مشروع» را حق بدیهی شهروندان خواند و به دستگاه سرکوب درباره مسوولیت هر گونه خشونت‌ورزی علیه ملت ایران هشدار داد.

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی که در حساب کاربری او در شبکه اجتماعی اکس منتشر شده، ایرانیان را خطاب قرار داد و گفت آزادی و آبادی کشور زمانی به دست می‌آید که جمعیتی آگاه، مصمم، فداکار و متحد از ایرانیان به «درک درد و درمان مشترک» برسند.

او در ادامه اقشار مختلف از جمله کارگران، کارمندان و بازنشسته‌ها، دانشجویان و استادان، نظامی‌ها، نیروهای پلیس، کنش‌گران محیط‌ زیستی، هنرمندان، ورزشکاران، دین‌داران و دیگر شهروندان را که ایران برایشان به واسطه جمهوری اسلامی تبدیل به «زندان» شده، خطاب قرار داد.

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که راه رهایی و آسایش همه شهروندان ایرانی، «برچیده ‌شدن بساط این رژیم اهریمنی از ایران عزیزمان است».

او با تاکید بر اینکه «درد ایران ابعاد ملی دارد و درمان آن نیز ملی‌ است»، گفت: «سالگرد قتل دختر ایران، جاوید‌نام مهسا امینی، فرصت مهمی‌ست تا شما میلیون‌ها ایرانی دغدغه‌مند از هر قشر و گروه، متحد با هم، موج نوینی از انقلاب ملی ما را کلید بزنید.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین به دستگاه سرکوب درباره نتایج اعمال هر گونه خشونت علیه ملت ایران هشدار داد و تاکید کرد: «به ساعت عدالت بیندیشید و از عواقب سرکوب ملت رنج‌دیده بهراسید.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او همچنین ایرانیان را ملتی «متمدن و صلح‌جو» خواند و در عین‌حال تاکید کرد که «دفاع مشروع» و حفاظت از جان و امنیت خود و دیگران در برابر رژیمی که «چون گرگ درنده به جان مردم می‌افتد» حق بدیهی و مسلم شهروندان است.

شاهزاده رضا پهلوی راه سرنگونی جمهوری اسلامی را در «هم‌بستگی شکوهمند ملی و نمایش آن در درون و بیرون کشور» خواند و گفت: «بدانید که نیروی سرکوب زمانی آمران خود را تنها می‌گذارد که شما ملت را در جمعیتی بزرگ و در بالاترین سطح هم‌بستگی ببیند.»

او در پایان از شهروندان خواست تا «تفرقه‌انگیزان را از خود دور کنند» و یک‌صدا ندا سر دهند: «ما ملت کبیریم، ایران را پس می‌گیریم.»

با نزدیک شدن به نخستین سالگرد خیزش انقلابی مردم ایران و قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی در روز ۲۵ شهریور، گروه‌ها، احزاب، نهادها و شخصیت‌های مختلف فراخوان‌هایی برای تجمع در ایران و جهان و نیز اعتصاب‌های سراسری منتشر کرده‌اند.

شماری از شهروندان نیز با دیوارنویسی و پخش تراکت‌ها در سطح شهر، دیگر ایرانیان را به تجمع و ادامه اعتراضات خیابانی دعوت کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy