Friday, Sep 8, 2023

صفحه نخست » حمله به به سفارت جمهوری اسلامی در پاریس

بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، صبح روز شنبه به سفارت جمهوری اسلامی در پاریس حمله شده و در نتیجه آن بخشی از در پشتی سفارت آتش گرفته است.

***

01.jpg02.jpg03.jpg

ایران اینترنشنال - هنوز مشخص نیست آتش زدن این بخش از سفارت جمهوری اسلامی با چه وسیله‌ای انجام شده اما شدت آتش‌سوزی به اندازه‌ای نبوده که باعث شکسته شدن پنجره های نمای ساختمان شود.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

سال گذشته در جریان خیزش پس از قتل حکومتی مهسا ژینا امینی، اعتراض‌های متعددی مقابل سفارت‌خانه‌‌های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف انجام شد و در برخی موارد معترضان با پاشیدن رنگ به در سفارت‌خانه‌ها، نصب بنرهای اعتراضی یا پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی اعتراض خود را نشان دادند.

علاوه بر این‌ها پلیس دانمارک روز ۱۵ مهر‌ماه سال گذشته یک مرد را به دلیل تلاش برای «‌چاقو زدن» به افسانه نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی بازداشت کرد و دادستان‌های این کشور روز دوم تیرماه امسال علیه این مرد به دلیل تلاش برای حمله طرح اتهام کردند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در لندن هم معترضان مخالف حکومت روز ۱۷ مهر‌ماه ۱۴۰۱ به سفارت جمهوری اسلامی حمله کردند، تابلوی سفارت را تخریب و پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند و پرچم شیروخورشید را جایگزین کردند.

انتظار می‌رود هم‌زمان با سالگرد خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی تجمع‌هایی علیه سفارت‌‌خانه‌ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی در کشورهای غربی برگزار شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy