Wednesday, Sep 13, 2023

صفحه نخست » نامه رئیس جبهه اصلاحات به دبیر شورای عالی امنیت ملی

eslahat.jpgرادیو زمانه - آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات سه‌شنبه ۲۱ شهریور در نامه‌ای به علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواهان رفع حصر از میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی شد. منصوری در این نامه از وضعیت سلامتی رهنورد و موسوی ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی پزشکی به آنها شد: «مدتی است اخبار نگران‌کننده‌ای از وضعیت سلامتی جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

تشدید محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر، و به‌خصوص اظهار نگرانی برخی از اعضای خانواده‌ی ایشان در تماس‌های اخیر اینجانب با آنان بر حجم این نگرانی‌ها افزوده است. با توجه به حساسیت افکار عمومی نسبت به وضعیت، بخصوص سلامتی این عزیزانِ در حصر، اقتضای مسئولیت‌پذیری آن است که در اولین فرصت یک تیم پزشکی مجرب و مورد وثوقِ جامعه‌ سلامتی آنان را بررسی کرده، گزارشی دقیق و شفاف از وضعیت سلامت آنان به افکار عمومی ارائه دهند».

رئیس جبهه إصلاحات همچنین حصر سه چهره اصلاح‌طلب را «نقض عدالت قضایی» خواند: «در حصر نگاه داشتن جناب آقای میرحسین موسوی، سرکار خانم زهرا رهنورد و جناب آقای مهدی کروبی به مدت ۱۳ سال و محروم کردن آنان از حقوق اولیه‌ شهروندی بدون برگزاری حتی یک جلسه‌ی دادگاه، در تعارض با اصول قانون اساسی قرار دارد و نقض عدالت قضایی است.»

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین با وعده پایان دادن به حصر و با حمایت اصلاح‌طلبان در ۹۲ و ۹۶ به قدرت رسید اما به وعده‌اش عمل نکرد. موسوی و رهنورد و کروبی از ۱۳۸۹ در حصر به سر می‌برند. موسوی در بیانیه‌ای پس از قیام ژینا خواهان برگزاری رفراندوم برای گذار به نظامی دموکراتیک شده بود.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy