Thursday, Sep 14, 2023

صفحه نخست » مسیح علی‌نژاد: آمریکا از من خواست اطلاعات هویتی‌ام را تغییر دهم

masih.jpgکاخ سفید به من هشدار داد که بیش از ۳۱ تهدید علیه جان من در خاک آمریکا بوده

ایران اینترنشنال - مسیح علی‌نژاد، خبرنگار و از فعالان مخالف حکومت ایران، در نشستی در کنگره آمریکا این موضوع را افشا کرد که دولت جو بایدن از او خواسته با توجه به تهدیدهای جمهوری اسلامی، وارد برنامه حفاظت از شاهدان شود، به این معنی که هویتش را تغییر دهد و ناپدید شود.

علی‌نژاد در نشست روز پنجشنبه ۲۳ شهریور که در کنگره آمریکا در مورد بررسی «اقدامات خصمانه ایران» برگزار شده بود، گفت این همان چیزی است که جمهوری اسلامی می‌خواهد و افزود این پیشنهاد را نمی‌پذیرد و ساکت نخواهد شد.

او که در زمینه دفاع از حقوق زنان هم فعالیت می‌کند در این باره گفت امسال کاخ سفید به او هشدار داده که بیش از ۳۱ تهدید علیه جانش در خاک آمریکا بوده است.

این فعال مخالف جمهوری اسلامی پیش از این هدف تهدیدهای متعدد ایران بوده است. در تیر ماه ۱۴۰۱، خالد مهدی‌‌اف ۲۳ ساله مسلح به کلاشنیکف با خشاب پر و بیش از هزار دلار پول نقد، پس از دو روز کمین پلیس، در محله بروکلین نیویورک مقابل منزل علی‌نژاد بازداشت شده بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بهمن ماه سال ۱۴۰۱ وزارت دادگستری آمریکا با انتشار نام‌ها و تصاویر سه متهم بازداشت‌شده در پرونده توطئه ترور علی‌نژاد، اعلام کرد هدایت این سه تن از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفته بود. طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، نام‌های متهمان بازداشت‌شده رفعت امیروف، پولاد عمروف و خالد مهدی‌اف است.

به گفته مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، هدایت این سه تن از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفته بود و آنها متهم به ارتباط با دولت ایران و عضویت در یک سازمان جنایتکار در اروپای شرقی هستند.

دستگیری این سه متهم در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر در تیر ماه ۱۴۰۰ نیز کشف توطئه ربایش علی‌نژاد از خاک آمریکا و انتقال او به ایران، موجی از واکنش‌ها را برانگیخته بود، اما اف‌بی‌آی از خنثی کردن این توطئه خبر داد.

بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، دستگاه اطلاعاتی ایران، دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

علی‌نژاد همچنین در بیستم فروردین ماه در پی صدور حکم چهارسال زندان برای نیلوفر بهادری‌فر در پرونده تلاش برای ربودنش، به ایران‌اینترنشنال گفت این دادگاه زنگ خطری برای کسانی است که با جمهوری اسلامی مرواده دارند. او تاکید کرد تهدیدهای موجود، او را برای مبارزه با جمهوری اسلامی مصمم‌تر کرده است.

دادگاه فدرال نیویورک پیش از آن نیلوفر بهادری‌فر، شهروند ایرانی-آمریکایی را به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و حمایت مالی از عناصر اطلاعاتی ایران که قصد ربودن علی‌نژاد را داشتند، به ۴ سال زندان محکوم کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy