Thursday, Sep 28, 2023

صفحه نخست » سقوط تیرانداز محبوب خامنه‌ای در بازی‌های آسیایی

asiangames.jpgسایت ایندیپندنت فارسی - در دهمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، جواد فروغی، پرچمدار کاروان ایران و عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از این در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال طلا تپانچه بادی مردان را کسب کرده بود، به جایگاهی بهتر از بیست‌وششمی دست نیافت و در مرحله مقدماتی از دور مسابقات حذف شد، تا عجیب‌ترین نتیجه کاروان ایران تا این روز رقم بخورد.

فروغی که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ در جنگ داخلی سوریه به عنوان نیروی سپاه پاسداران و با عنوان حکومتی «مدافع حرم» حضور داشت و به گفته خود از محبوبیت زیادی نزد علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، برخوردار است، از اصلی‌ترین امیدهای کاروان ایران برای کسب مدال طلا محسوب می‌شد، اما در نهایت از امیر جوهری که در رده نهم ایستاد و سجاد پورحسینی که هجدهم شد نیز عملکرد ضعیف‌تری داشت.

با این حال در ووشو، ورزشکاران ایرانی خوش درخشیدند و دومین و سومین طلای کاروان ایران در بازی‌های هانگژو پس از والیبال، به این رشته ورزشی تعلق گرفت. ابتدا افشین سلیمی در فینال منهای ۶۵ کیلوگرم با ناک‌اوت حریف اندونزیایی به مقام قهرمانی دست یافت و در ادامه، یوسف صبری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم ساندا، مقابل حریفی از ماکائو قرار گرفت که در کمتر از ۳۰ ثانیه به پیروزی رسید و مدال طلای بازی‌های آسیایی را به گردن آویخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy