Friday, Sep 29, 2023

صفحه نخست » تیراندازی به سوی معترضان در سالگرد جمعه خونین

zahedan.jpgایران وایر - نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، روز جمعه ۷ مهر و در آستانه سالگرد جمعه خونین زاهدان بار دیگر به روی معترضان در این شهر آتش گشودند.

گزارش‌های منتشر شده از زاهدان، از زخمی شدن دست‌کم ۱۹ شهروند در جریان تیراندازی ماموران در اطراف مسجد مکی این شهر حکایت دارند.

منابع ایران‌وایر، تیراندازی به معترضان را تایید کرده و گفته‌اند نیروهای نظامی به سوی معترضان گاز اشک‌آور نیز شلیک کرده‌اند.

خبرگزاری حال‌وش هم گزارش کرده که نیروهای لباس شخصی به همراه نیروهای نظامی از خیابان خیام زاهدان شعار الله اکبر سر داده و مردم را با گلوله‌های ساچمه‌ای هدف قرار داده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

همزمان ویدیوهایی منتشر شده که مقاومت معترضان زاهدانی در برابر نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد. در یکی از این ویدیوها، معترضان با پرتاب سنگ، نیروهای مسلح حکومت ایران را عقب می‌رانند.

اعتراضات امروز در زاهدان پس از نماز جمعه این شهر به امامت مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، انجام شده که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

پس از برگزاری نماز جمعه نیز معترضان در خیابان‌های اطراف مسجد مکی شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر سپاهی» سر دادند.

ویدیوهایی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد تظاهر کنندگان پلاکاردهایی حاوی تصویر جانباختگان جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر سال گذشته را در دست دارند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، معترضان در شهرهای خاش و راسک نیز به خیابان‌ها آمده و در سالگرد جمعه خونین علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy