Friday, Sep 29, 2023

صفحه نخست » نمایندگان پارلمان بریتانیا خواهان تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران شدند

29-6.jpgایران وایر - جمعی از نمایندگان پارلمان بریتانیا، روز جمعه ۷ مهر با ارسال نامه‌ای به «سوئلا براورمن»، وزیر کشور بریتانیا خواهان تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.

این نمایندگان در نامه خود به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرکوب خشونت‌بار اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در ایران اشاره کرده و از فعالیت‌ها خصمانه سپاه پاسداران در خاک بریتانیا اظهار نگرانی کردند.

نمایندگان امضا کننده این نامه با اشاره به سالگرد قتل حکومتی مهسا امینی، خطاب به وزیر کشور بریتانیا نوشتند: « ۱۶ سپتامبر امسال اولین سالگرد قتل مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد بود که به جرم رعایت نکردن معیارهای پوشش حکومت جمهوری اسلامی کشته شد»

این نامه ادامه داده است: «مرگ مهسا ژینا امینی، ایران وجهان را در شوک فرو برد و گسترده‌ترین اعتراضات ضد حکومتی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ را ایجاد کرد. با این حال، حکومت ایران تغییری در سیاست خود ایجاد نکرده و محدودیت‌ها و فشار بر زنان همچنان ادامه دارد»

نمایندگان امضا کننده این نامه با اشاره به اینکه از زمان آغاز اعتراضات به مرگ مهسا امینی بیش از ۲۰ هزار نفر در ایران بازداشت، ۵۷۰ نفر کشته و چند نفر اعدام شده‌اند، سپاه پاسداران را مسوول خشونت سیستماتیک و گسترده در ایران معرفی کرده و گفته‌اند این نهاد از بدو تشکیل خود از ارعاب، ناپدیدسازی قهری، شکنجه و اعدام برای گسترش وحشت در سراسر ایران استفاده کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

نمایندگان پارلمان بریتانیا در ادامه خطاب به «سوئلا براورمن» نوشته‌اند فعالیت‌های خصمانه سپاه پاسداران به مرزهای ایران محدود نشده و این نیرو در قاره آفریقا نیز به تجهیز گروه‌های مسلح پرداخته و همکاری خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تجاوز به اوکراین را افزایش داده است.

این نمایندگان همچنین از تهدید سپاه پاسداران برای امنیت ملی بریتانیا نیز ابراز نگرانی کرده و به کشف دست‌کم ۱۵ توطئه آدم ربایی و ترور در بریتانیا اشاره کرده‌اند که حکومت ایران پشت آن قرار داشته است. به گفته این نمایندگان، توطئه های حکومت ایران، مخالفان جمهوری اسلامی و نیز شهروندان بریتانیایی را هدف قرار داده بود.

امضا کنندگان این نامه در پایان با اشاره به اینکه مردم ایران و رای‌دهندگان بریتانیایی بارها علیه نیروی «شیطانی» سپاه پاسداران سخن گفته‌اند از وزیر کشور بریتانیا خواسته‌اند در راه پایان دادن به خشونت سپاه پاسداران گام بردارد.

آن‌ها نوشته‌اند: یک گام کلیدی در این راستا، تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران بر اساس قوانین بریتانیا است تا از این طریق بتوان سپاه پاسداران را در مقابل اقدامات غیر انسانی‌اش در ایران و نیز در خاک بریتانیا پاسخگو کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy