Sunday, Oct 8, 2023

صفحه نخست » کابینه اسرائیل رسما اعلام جنگ کرد، کشته شدن بیش از ۶۰۰ شهروند اسرائیلی + مسجد امین محمد نابود شد

mosque.jpgکابینه اسرائیل با استناد به "بند ۴۰" قانون اساسی این کشور با اعلام رسمی جنگ موافقت کرد

در ادامه درگیری‌ها، بامداد یک‌شنبه ارتش اسرائیل از حمله به ۱۰ زیرساخت عملیاتی حماس در غزه، از جمله یکی از مراکز فرماندهی اطلاعاتی این گروه و یک ساختمان نظامی نیروی هوایی آن خبر داد.

ارتش اسرائیل همچنین گفت شبه‌نظامیان فلسطینی هنوز داخل مرزهای ما هستند و ما هنوز تا اعلام حذف آنها فاصله داریم.

از سوی دیگر، العربیه گزارش داد نیروی دریایی اسرائیل در حال حمله توپخانه‌ای به نواحی غربی و شمال غربی نوار غزه است.

نابودی مسجد امین محمد در حمله اسرائیل به غزه

گروه حماس تجهیزات نظامی خود را در این مسجد نگهداری می کردند

حمله پهپادی حماس

گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی با رهبران حماس و جهاد اسلامی

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، ابراهیم رئیسی در تماس‌های جداگانه با زیاد النخاله، دبیر کل گروه جهاد اسلامی، و اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس درباره «تحولات فلسطین» گفت‌وگو کرده است. جزئیاتی از این گفت‌وگوها منتشر نشده است.

ریک اسکات، سناتور جمهوری‌خواه کشته شدن اسرائیلی‌ها توسط «تروریست‌های تحت حمایت ایران» را محکوم کرد و گفت:«میلیاردها دلاری که توسط دولت جو بایدن به رژیم ایران پرداخت شده، نگران‌کننده است.»

او معتقد است که هر دلار پرداخت شده به ایران به حمایت از تروریسم خامنه‌ای می‌پردازد و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در پشت حمله‌های اخیر واقع شده است.

***

نتانیاهو خطاب به ساکنان غزه: اکنون از آنجا خارج شوید. ما در همه جا و با تمام قدرت عمل خواهیم کرد

سفارت اسرائیل در آمریکا می‌گوید ۱۰۰ غیرنظامی و سرباز اسرائیلی ربوده شده‌اند. از سوی دیگر، جروزلم پست گزارش داد طبق یک گزارش غیررسمی، در حال حاضر ۷۵۰ اسرائیلی مفقودالاثر هستند. منابع اسرائیلی گزارش دادند بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

+۶۰۰ کشته و + ۱۸۰۰ مجروح در حمله گسترده حماس به اسرائیل؛ تل‌آویو هشدار وضعیت جنگی صادر کرد

حمله راکتی و زمینی حماس به اسرائیل تاکنون دست‌کم ۶۰۰ کشته و ۱۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. حال شماری از مجروحان وخیم است. منابع خبری از انتقال ۵۷ گروگان اسرائیلی زنده یا کشته شده به نوار غزه خبر داده‌اند. همزمان اما منابع اسرائیلی تاکید می‌کنند که آمار جان‌باختگان بسیار فراتر از این رقم است.

معاون دفتر سیاسی حماس مدعیست «افسران ارشد» ارتش اسرائیل اسیر شده‌اند

صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس مدعی شده است که «افسران ارشد» ارتش اسرائیل اسیر شده‌اند.

او به شبکه عربی الجزیره گفت که «آنچه در دست ماست همه اسرا را آزاد می‌کند». اشاره او به فلسطینی‌هایی است که در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند.

او گفت: «ما افسران ارشد ارتش اشغالگر را اسیر کردیم.»

او افزود: «بسیاری از فلسطینی‌ها کشته شده‌اند، اسرائیلی‌ها و اسرای زیادی کشته شده‌اند و نبرد هنوز در اوج خود است.»

عاروری گفت: حماس آماده است تا با تهاجم زمینی اسرائیل به غزه مقابله کند که او آن را «بهترین سناریو برای ما برای حل مناقشه علیه دشمن» توصیف کرد.

***

عکسی از نیروهای حماس که از هلی گلایدرهای موتوری برای نفوذ به جنوب اسرائیل استفاده می کنند

parag.jpg

***

پاسخ اسرائیل به حمله حماس چه خواهد بود؟

***

رابط امور فلسطینیان در نیروهای دفاعی اسرائيل: «حماس دروازه‌های جهنم را به روی نوار غزه گشود»

پس از حملهٔ غافلگیرانهٔ امروز حماس به اسرائیل، رابط امور فلسطینیان در نیروهای دفاعی اسرائيل گروه تروریستی را تهدید کرد. سرلشکر «غسان علیان»، هماهنگ کننده فعالیت-های دولت اسرائیل در اراضی می گوید: «حماس دروازه های جهنم را به روی نوار غزه گشود. تصمیم را حماس گرفت، مسئولیت با حماس است و هزینه را خواهد پرداخت.»

تایمز اسرائیل به نقل از منابع بیمارستانی نوشت تعداد مجروحان حمله راکتی اسرائیل از ۷۴۰ نفر فراتر رفته است. حال تعدادی از این مجروحان وخیم گزارش شده است.

گروه حزب‌الله با حمایت از عملیات راکتی گروه حماس از غزه علیه اسرائیل اعلام کرد که این اقدام «پاسخی قاطع به ادامه اشغالگری اسرائیل» و پیامی برای کسانی است که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.

***

فلسطینی های اسیر شده به دست نیروهای اسرائیلی

detained.jpg

شمار کشته‌ها در غزه به ۲۳۲ نفر رسید

یک مقام وزارت بهداشت فلسطین به بی بی سی گفته که آز آغاز حملات اسرائیل از صبح امروز تاکنون دست کم «۲۳۲ نفر» در غزه کشته شدند.

به گفته این مقام وزارت بهداشت شمار زخمی‌ها هم ۱۷۹۰ نفر است.

***

عربستان سعودی، در دوراهی سخت انتخاب بین فلسطینی‌ها و اسرائیل

عمليات بى سابقه حماس عليه شهرك‌هاى اسرائيلى در زمانى رخ مى دهد كه موج عادى‌سازى روابط كشورهاى عربى منطقه با اسرائيل با سرعت پیش مى‌رفت و نوبت به عربستان سعودى رسيده بود.

مقامات سعودى و اسرائيلى در هفته‌هاى اخير گفتند كه تنها چند قدم با عادى شدن روابط دو كشور فاصله دارند.

اما تحولات امروز و موضع‌گيرى وزارت خارجه عربستان ترديدهايى را درباره نحوه ادامه اين روند ایجاد کرده. بيانيه وزارت خارجه عربستان از اسرائيل به عنوان "اشغالگر" ياد کرده و حمله حماس نتيجه سال‌ها خشونت عليه فلسطينی‌ها خوانده شده. عباراتى كه در ماه‌هاى اخير مقامات سعودى از آن دورى و با زبانى به غايت نرم‌تر درباره اسرائيل صحبت كرده‌اند. البته اين به معناى توقف كامل روند عادى‌سازى روابط بين دو كشور نيست اما تحولات نوار غزه مى‌تواند براى مدتى دست مقامات عربستان را در پوست گردو بگذارد و آنها را در دو راهى سختى در انتخاب بين اسرائيل و فلسطينی‌ها قرار دهد.

***

محتوای اولیه خبر:

isr.jpg- نفوذ شبه‌نظامیان غزه به خاک اسرائیل

- ارتش اسرائیل هشدار وضعیت جنگی صادر کرد. ارتش اسرائیل با اشاره به حمله راکتی گسترده از سمت غزه و رخنه تروریست‌ها به چند نقطه اسرائیل، از ساکنان نواحی جنوبی و مرکزی اسرائیل و از مردم غزه خواست در نواحی امن بمانند

- محمد دیف، فرمانده نظامی حماس، با صدور بیانیه ای حملات و نفوذ صبحگاهی را «روز انقلاب کبیر» خواند. او از اعراب اسرائیل خواست که اسلحه به دست بگیرند و مردم عرب کشورهای همسایه اسرائیل را تشویقکرد که به این حمله بپیوندند.

***

العربیه - از ساعات اولیه بامداد شنبه 15 مهر صدها موشک از غزه به اسرائیل شلیک شد و ده‌ها نیروی مسلح فلسطینی به شهرک‌های اسرائیلی نفوذ کردند.

ارتش اسرائیل، صبح شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام آماده‌باش برای شرایط جنگی، هشدار داد که حماس عواقب حملات موشکی اخیر را متحمل خواهد شد.

همزمان ویدیویی از نفوذ چندین مسلح فلسطینی به شهرک‌های اطراف غزه منتشر شده است.

رسانه‌های اسرائیلی هم از کشته‌شدن یک شهرک‌نشین و زخمی‌شدن 15 نفر دیگر خبر دادند.

ارتش اسرائیل تصریح کرد که «شماری افراد مسلح از غزه وارد اسرائیل شدند و همزمان ده‌ها موشک از غزه به خاک اسرائیل شلیک شد.»

بیانیه ارتش اسرائیل «از اهالی مناطق اطراف غزه خواست که از منازل خود خارج نشوند.»

همزمان با شلیک موشک از نوار غزه، آژیر خطر در شهرک‌های اطراف این نوار به صدا درآمد.

شاهدان نیز از شنیده‌شدن صدای شلیک موشک از مناطق مختلف غزه خبر دادند.

نفوذ شبه‌نظامیان غزه به خاک اسرائیل:

رادیو ارتش اسرائیل هم گزارش داد که شماری فلسطینی از غزه درصدد نفوذ به اسرائیل با یک بالن بودند.

در همین رابطه، گروه «حماس» مسئولیت حمله موشکی به اسرائیل را پذیرفت و اعلام کرد که نیروهایش مشغول انجام عملیات در خاک اسرائیل با نام «توفان الاقصی» هستند.

این بیانیه افزوده است که محمد الضیف، از فرماندهان ارشد حماس طی ساعات آینده سخنان مهمی را درباره این عملیات ایراد خواهد کرد.

خبرنگار «العربیه» هم از نفوذ موفقیت‌آمیز ده‌ها فلسطینی مسلح به خاک اسرائیل خبر داد و گفت که روند شلیک موشک از غزه به اسرائیل افزایش چشمگیری داشته است.

از سویی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم خواستار نشست فوری با مقامات امنیتی ارشد برای بررسی حملات موشکی حماس شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy