Sunday, Oct 8, 2023

صفحه نخست » کشته شدن دو گردشگر اسراییلی در مصر توسط پلیس

8-10.jpgیورونیوز - یک نیروی پلیس مصر روز یکشنبه به سمت سه نفر از جمله دو گردشگر اسرائیلی در اسکندریه آتش گشود و آنها را از پای درآورد.

در این حمله یک شهروند مصر نیز کشته شده است. یک رسانه مصری نیز از زخمی شدت یک تن درگیر در این تیراندازی خبر داده است. به گفته این رسانه ضارب دستگیر شده است.

مصر اولین کشور عربی بود که در سال ۱۹۷۹ میلادی با اسرائیل روابط عادی برقرار کرد. با این حال مواضع ضداسرائیلی در میان افکار عمومی این کشور محبوبیت دارد.

یک مامور پلیس مصر چهار ماه پیش با عبور از مرز این کشور با اسرائیل سه سرباز اسرائیلی را به قتل رساند. این مامور از سوی نیروهای اسرائیلی کشته شد. عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر پس از آن حادثه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی گفتگو کرد. دو کشور در همین راستا بر سر تقویت همکاری‌های امنیتی به توافق رسیدند.

مصر پس از امضای توافق صلح با اسرائیل توانست شبه‌جزیره سینا را که پس از جنگ سال ۱۹۶۷ به اشغال اسرائیل درآمده بود پس بگیرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

مصر و اسرائیل طی سال‌های گذشته علاوه بر پروازهای مستقیم بین قاهره و تل‌آویو، با برقراری پروازهای مستقیم بین تل‌آویو و شرم‌الشیخ در حاشیه دریای سرخ نیز موافقت کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy