Tuesday, Oct 10, 2023

صفحه نخست » واشینگتن‌پست: حمله به اسرائیل با «حمایت عمده» ایران و از یک سال پیش طراحی شده

wp.jpgواشینگتن‌پست در گزارشی به نقل از مقام‌های امنیتی غربی و خاورمیانه‌ای گزارش داد حمله به اسرائیل با «حمایت عمده» جمهوری اسلامی که شامل «آموزش نظامی و کمک لجستیکی و همچنین ده‌ها میلیون دلار برای تسلیحات» می‌شود، از یک سال پیش‌ طراحی شده.

ایران اینترنشنال - این گزارش، که در پی گزارشی مشابه از وال‌استریت ژورنال منتشر شده، با اشاره به اعتراف مقام‌ها در ایران به پرداخت «مبالغ هنگفت برای کمک» به شبه‌نظامیان، به نقل از یک مقام امنیتی غربی آمده: «اگر به کسی نحوه به‌کارگیری سلاح را آموزش دهید، انتظار دارید در نهایت از آن استفاده کند.»

بیش از ده مقام امنیتی و تحلیلگر نظامی به واشینگتن‌پست گفتند حمله در چنین مقیاسی «بدون کمک قابل‌توجه خارجی» برای شبه‌نظامیان فلسطینی «بسیار چالش برانگیز می‌بود».

به گفته مارک پلی‌مروپلاس، افسر ارشد سابق عملیات سی‌آی‌ای که در نقش‌های ضد تروریسم در خاورمیانه خدمت کرده، «میزان آموزش، تدارکات، ارتباطات، پرسنل و تسلیحات مورد نیاز ردپای عظیمی را ایجاد کرده»، که هم مداخله جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و هم نقصان امنیتی اسرائیل را.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پیش‌تر در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «آنچه می توانم بدون شک بگویم این است که ایران به طور گسترده در این حملات شریک است،» و افزود: «ایران چندین دهه حامی اصلی حماس بوده. برای آنها اسلحه تهیه کرده. به آنها آموزش داده. از آنها حمایت مالی کرده. و بنابراین، از نظر هم‌دستی گسترده، وضعیت درباره نقش ایران کاملا روشن است.»

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی از حمله حماس به اسرائیل استقبال کرده و برای آن در ایران جشن بر پا کرده‌اند، روز دوشنبه نماینده حکومت در سازمان ملل مداخله در حمله را تکذیب کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy