Wednesday, Oct 11, 2023

صفحه نخست » در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس، "واریز ۳۹۰ میلیون پوندی بریتانیا به جمهوری اسلامی"

bisavad.jpgدویچه وله - وزیر خارجه ایران از دریافت ۳۹۰ میلیون پوند پول مطالبه ایران از بریتانیا از طریق سوئیفت خبر داد. به گفته او قبلا کشورهای غربی گفته بودند، تا ایران به برجام بازنگردد و اف‌ای‌تی‌اف را نپذیرد، پول را دریافت نمی‌کند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهرماه) در نشست رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه اعلام کرد که ۳۹۰ میلیون پوند مطالبه دولت ایران از بریتانیا "در مسیر رسمی بانکی از طریق سوئیفت با این شرط که هر موقع خودمان نیاز داریم خرج کنیم، منتقل شد و در اختیار ما قرار گرفت".

حسین امیرعبداللهیان در این راستا گفت: «طرف‌های غربی گفتند تا به برجام بازنگردید و FATF را نپذیرید، یک سنت از مطالبات شما در بانک‌های خارجی جابه‌جا نخواهد شد.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، امیرعبداللهیان در مورد ۶ میلیارد دلار مطالبه ایران از کره جنوبی که در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شد اظهار داشت: «امروز ۶ میلیارد دلار مطالبه ما در کره جنوبی به دو بانک منتقل شد و در اختیار ۶ بانک ایرانی قرار دارد، بدون اینکه در برجام به توافق نهایی رسیده باشیم و بدون اینکه موضوع FATF در مرحله نهایی اقدام و تصویب قرار گرفته باشد، انجام شد.»

امیرعبداللهیان در این نشست ضمن تبریک "پیروزی مقاومت فلسطین"، بر ادامه حمایت‌های جمهوری اسلامی از فلسطنینی‌ها تاکید کرد.

برخی از مخالفان دولت جو بایدن در کنگره آمریکا با حمله به کاخ سفید مدعی شده‌اند بخشی از ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران در بانک‌های کره جنوبی هزینه این حملات حماس شده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است که ایران هنوز حتی نتوانسته یک دلار از آن ۶ میلیارد دلاری را که در مبادله زندانیان ایران و آمریکا در ماه سپتامبر آزاد شده، خرج کند.

به گفته بلینکن "نظارت دقیقی بر این پول‌ها وجود دارد" و حکومت ایران تنها خواهد توانست از این پول‌ها "برای مصارف بشردوستانه" استفاده کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy