Tuesday, Oct 10, 2023

صفحه نخست » انتشار فیلم آغاز حمله حزب الله به اسرائیل با موشک ضد تانک

antitank.jpgایران اینترنشنال - هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در مرز اسرائیل و لبنان، گروه حزب‌الله صبح چهارشنبه ۱۹ مهر با موشک‌های ضدتانک یکی از مواضع ارتش اسرائیل را در نزدیکی مرز هدف قرار داد.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای ضمن پذیرفتن مسوولیت این حمله اعلام کرد به هر گونه «تعرض» به خاک لبنان «پاسخی قاطع خواهد داد».

اسرائیل نیز در پاسخ به این حمله موشکی، مواضع حزب‌الله را هدف قرار داد.

***

بیشتر بخوانید:

صدای آمریکا - وب‌سایت الجزیره نوشت که «سایت الظهیره اسرائیل» در جنوب لبنان هدف دو موشک هدایت شونده قرار گرفت و توپخانه ارتش اسرائیل در حال بمباران مناطقی در داخل خاک لبنان است.

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «حزب الله لبنان دو موشک را به سمت سایت مرزی اسرائیل در الظهیره در جنوب لبنان شلیک کرد.»

براساس این گزارش در نتیجه هدف قرار دادن این «سایت مرزی» با دو «موشک هدایت شونده» به نیروهای اسرائیلی تلفاتی وارد شده است. ارتش اسرائیل ساعتی بعد کشته شدن سه اسرائیلی را تایید کرد.

تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل در ساعات پایانی روز دوشنبه ۱۷ مهر، باعث کشته شدن سه تن از نیروهای وابسته به حزب‌الله شد.

حزب الله گفت حمله تازه در پاسخ به گلوله باران اسرائیل در روز یکشنبه بود که سه شبه‌نظامی حزب الله در آن کشته شدند. گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی، متحد کلیدی حماس، حملات گروه‌های فلسطینی به اسرائیل را تایید کرده است، اما هنوز رسما به جنگ نپیوسته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy