Thursday, Oct 12, 2023

صفحه نخست » آمریکا و قطر برای توقف دسترسی ایران به شش میلیارد دلار توافق کردند + واکنش بانک مرکزی ایران

qatar.jpgروزنامه واشنگتن پست هم روز پنج‌شنبه نوشت آمریکا و قطر توافق کردند که با توجه به کشتار اخیر حماس در اسرائيل، از دسترسی جمهوری اسلامی به ۶ میلیارد دلار پول ایران که بعد از توافق تبادل زندانی وارد حساب‌هایی در قطر شد جلوگیری کنند

به گفته نیویورک تایمز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا امروز پنجشنبه در صحبت با خبرنگاران در تل آویو حاضر نشد دوباره بلوکه شدن اموال ایران را تایید کند. اما او خاطرنشان کرد که: «هیچ مقدار از وجوهی که اکنون به قطر ارسال شده، توسط ایران خرج نشده و به هیچ وجه به آن دسترسی پیدا نکرده است».

***

مقام آمریکایی: آمریکا و قطر توافق کردند به هر گونه درخواست ایران برای دسترسی به شش میلیارد دلار پول آزاد‌شده عمل نکنند

ایران اینترنشنال - روزنامه واشینگتن‌پست به نقل از معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گزارش داد این کشور با قطر به توافق رسیده‌ تا دسترسی جمهوری اسلامی به شش میلیارد دلار پول آزادشده در توافق تبادل زندانیان را که به قطر منتقل شده بود، متوقف شود.

کمی پیش از این خبر در روز پنجشنبه ۲۰ مهر، خبرنگار ارشد شبکه سی‌بی‌اس نیوز هم از «تفاهم بی‌سر و صدای» آمریکا و قطر در این زمینه خبر داده بود.

این تصمیم پس از افزایش فشار اعضای کنگره به دولت بایدن برای تشدید سیاست‌های مقابله با جمهوری اسلامی به دلیل حمایتش از حمله حماس به اسرائیل صورت گرفت. مقام‌های ارشد دولت بایدن تاکنون گفته‌اند فعلا هیچ مدرکی دال بر دخالت مستقیم جمهوری اسلامی در حمله اخیر حماس در دست ندارند.

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا مستقیما از دولت آمریکا خواسته بودند تا در واکنش به حمله حماس،‌ دسترسی ایران به شش میلیارد دلار را متوقف کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این پول از درآمدهای مسدودشده تهران از فروش نفت بود که در پی تحریم‌های بین‌المللی دسترسی حکومت ایران به آن متوقف شده بود.

منتقدان سیاست‌های دولت بایدن در داخل و خارج این کشور بارها اشاره کردند که پول‌های آزادشده برای ایران صرف حمایت از اقدامات نظامی حکومت این کشور در منطقه از جمله حمله فعلی حماس به اسرائیل می‌شود.

بانک مرکزی ایران: شش میلیارد دلار را گرفته ایم

ایندیپندنت فارسی - به‌دنبال انتشار گزارش روز پنجشنبه روزنامه واششنگتن‌پست، رسانه‌های داخلی ایران به‌نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی نوشتند نه‌تنها شش میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، بلکه ۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق نیز هم‌اکنون در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

پیشتر روزنامه واشنگتن‌پست به‌نقل از منابع خود نوشته بود دولت آمریکا با قطر توافق کرده است که جلوی انتقال شش میلیارد دلار از دارایی‌‌های ایران به منابع ارزی جمهوری اسلامی گرفته شود.

آخرین اخبار و تحولات حمله حماس به اسرائیل را در صفحه پوشش زنده ایندیپندنت فارسی دنبال کنید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy