Wednesday, Oct 18, 2023

صفحه نخست » نگاهی به نکات کلیدی اظهارات جو بایدن در تل‌آویو

bidenbanner.jpgجو بایدن عصر چهارشنبه گفت اظهارنظر او در مورد این‌که مسئول انفجار در بیمارستان الاهلی غزه «طرف دیگر» بوده نه اسرائیل، بر اساس گزارش پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، بوده است.

رئیس‌جمهور ایالات متحده صبح چهارشنبه پس از ورود به اسرائیل در گفت‌وگو با نخست‌وزیر این کشور گفته بود: «بر اساس آنچه که دیده‌ام، به نظر می‌آید که (انفجار) کار طرف مقابل بوده و نه شما. اما خیلی‌ها هنوز مطمئن نیستند؛‌ بنابراین باید موضوعات زیادی را حل‌وفصل کنیم».

تصاویر منتشر شده اما نشان می‌دهد که ساختمان بیمارستان آسیبی ندیده و تنها گودال‌های کوچکی در محوطه پارکینگ آن ایجاد شده که ظاهرا بیانگر سقوط راکت است تا بمب.

***

بی بی سی - کنفرانس جو بایدن در تل‌آویو به پایان رسیده است. بی بی سی قبلا اظهارات او را گزارش کردیم اما در اینجا خلاصه‌ای از بخش‌های کلیدی گفته‌هایش را آوردیم.

در مورد انفجار بیمارستان غزه او گفت که از تلفات عظیم انسانی «خشمگین و اندوهگین» است به گفته او شواهد حاکی از «پرتاب یک موشک اشتباه توسط یک گروه تروریستی در غزه» است.

آقای بایدن در مورد کمک‌های بشردوستانه گفت که از کابینه اسرائیل خواسته است تا با ارسال «کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه» بر اساس این درک که این کمک‌ها به غیرنظامیان می‌رسد و نه حماس، موافقت کند و اینکه اسرائیل موافقت کرده است ارسال کمک‌ها «می‌تواند شروع شود».

در مورد کمک های مالی ایالات متحده، او از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار «بودجه جدید برای کمک های بشردوستانه به غزه و کرانه باختری» خبر داد و همچنین وعده بسته دفاعی قریب‌الوقوع و «بی سابقه» برای اسرائیل داد.

او خطاب به مردم اسرائیل گفت که کشورشان تاسیس شده «تا مکانی امن برای یهودیان جهان باشد» و متعهد شد که ایالات متحده «هر کاری در توان داشته باشد» انجام خواهد داد تا بار دیگر به این هدف دست یابند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy