Thursday, Oct 19, 2023

صفحه نخست » رجزخوانی فرماندهان ارتش و سپاه برای اسرائیل

rajazkhani.jpgکاش فرصتی فراهم شود که توانمندی‌های جمهوری اسلامی به‌کار بیاید

کیهان لندن - با ادامه عملیات کشور اسرائیل علیه تروریست‌های حماس، مقامات ارشد نظامی در ایران در اظهاراتی جداگانه برای اسرائیل و آمریکا خط و نشان کشیده و به بیان انگیزه‌های خود برای دخالت احتمالی در این جنگ پرداختند.

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی تلفنی با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف حملات اسرائیل شد.

وی از سازمان ملل خواست «با برگزاری نشست فوق‌العاده جنایات اسرائیل را متوقف کند» و تهدید کرده ادامه حملات به غزه و کمک‌های مستقیم برخی از کشورها موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع شده و «می‌تواند موجب ورود سایر بازیگران به این عرصه» شود.

پاسدار باقری تأکید کرد، «هیچگونه سکوتی برای مسلمانان قابل توجیه نیست و با تداوم این وحشیگری‌ها، امکان هر واکنشی از سوی گروه‌های مقاومت وجود دارد.»

موسوی: «در قدس نماز خواهیم خواند»

عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در یک به اصطلاح «دلنوشته» که روابط عمومی ارتش ۲۶ مهرماه منتشر کرد خطاب به فلسطینی‌ها نوشت: «دیری نخواهد پایید ستاره‌های صهیون را زیر پا می‌شکنید و از مدائن شکسته و ترک خورده‌ی ارتش منحوس رژیم اشغالگر، ایوان عبرت می‌سازید... دیری نخواهد پایید که شانه به شانه مسلمانان جهان در قدس شریف نمازمان را به جماعت اقامه خواهیم کرد» و «خاک خرابه‌های شهرک‌های صهیونیستی زیر پای حق‌طلبان، آزادگان» خواهد بود.

عبدالرحیم موسوی فروردین ۱۳۹۷ در یک مصاحبه گفته بود «بزرگترین آرمان و آرزویم محو و نابودی رژیم صهیونیستی است.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

وحیدی: آمریکا شریک اسرائیل است

شماری از مقامات نظامی در ایران در اظهارات خود به تبعیت از مواضع علی خامنه‌ای آمریکا را مسئول ادامه عملیات علیه حماس خواندند.

در همین مورد پاسدار احمدی وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت، «آمریکا با آوردن ناوهای جنگی خود عملاً اداره امور جنگی را به دست گرفت و شریک اسرائیل است.»

وی می‌گوید: «رزمندگان مقاومت همانطور که اعلام کردند با قدرت ادامه خواهند... همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند نتیجه عملی این جنایت آن شد که جریان‌های اسلامی و غیراسلامی به مقابله با رژیم بلند شدند و این نوید نابودی رژیم صهیونیستی را می‌دهد.»

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ۲۵ مهرماه در یک سخنرانی ادعا کرد که «آمریکایی‌ها سیاستِ جاریِ این روزها، یعنی همین هفته‌ی اخیرِ داخلِ اسرائیل را تتظیم می‌کنند و این کارهایی که دارد انجام می‌گیرد سیاست‌ آمریکایی‌ها است. آمریکایی‌ها مسئولیت خودشان را مورد توجه قرار بدهند؛ مسئولند.» پس از آن مقامات حکومتی تهدیدات و رجزخوانی‌هانی خود را علاوه بر اسرائیل شامل آمریکا نیز کردند.

فدوی: «صهیونیست‌ها محوشدنی‌اند»

علی فدوی معاون فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در یک سخنرانی تلویحاً آرزوی جنگ کرده و گفته «امیدواریم فرصتی فراهم شود که توانمندی‌های جمهوری اسلامی به‌کار بیاید تا وعده الهی مبنی بر اینکه جبهه باطل محو شدنی محقق شود؛ بنابراین صهیونیست‌ها محوشدنی هستند.»

اما آنچه مقامات و طرفداران جمهوری اسلامی در مورد حمایت از گروه‌های جهادی فلسطینی و حزب‌الله و «جریان مقاومت» می‌گویند با آنچه مردم در بطن جامعه می‌خواهند تفاوت بسیار دارد. حدود ۱۰ روز از آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل گذشته و با وجود تمام محدودیت‌ها مردم به ویژه جوانان از هر فرصتی استفاده کردند تا اعلام کنند نظرشان با آنچه حکومت می‌گوید متفاوت است. در استادیوم‌ها جوانان پرچم فلسطین را حواله بسیجی‌ها کردند؛ در مدارس دانش‌آموزان زیر بار تکرار شعار «مرگ بر اسرائیل» نرفتند و حتا در مراسم تدفین داریوش مهرجویی و همسرش که که بطور مشکوکی به قتل رسیدند، مرضیه برومند را به دلیل تکرار سیاست‌های جمهوری اسلامی و حمایت از فلسطین «هو» کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy