Sunday, Oct 22, 2023

صفحه نخست » کانال امنیتی اسرائیلی: انفجار در قلب تهران

ادعای کانال اسرائیلی موساد کامنتاری: انفجار در قلب تهران و مقر ستاد فرماندهی سپاه پاسداران در عشرت‌آباد

سایت خبرنامه گویا از صحت یا سقم محتوای این ویدئو اطلاعی ندارد
***

21-20.jpgدر همین زمینه:

گفته می شود اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امروز به منظور نظارت بر شبه نظامیان طرفدار ایران وارد سوریه شده است. این نیروها در غرب سوریه و در مرز اسرائیل در حالت آماده باش هستند.

رسانه خبری صوت العاصمه در رابطه با تحرکات مرتبط با سفر‌های محرمانه قاآنی می‌نویسد «منابع امنیتی به پایگاه خبری صوت العاصمه سوریه فاش کردند که یگان‌های ویژه وابسته به شبه نظامیان حزب الله لبنان در نزدیکی مرز اسرائیل با سوریه مستقر شده اند. بنا بر اظهارات این منابع، گروه‌هایی از واحد رضوان از شبه نظامیان حزب الله اخیرا وارد سوریه شده و در نزدیکی اسرائیل مستقر شده اند».

در رابطه با یگان رضوان رسانه‌های عبری می‌نویسند «یگان رضوان واحد نخبه شبه‌نظامیان حزب‌الله محسوب می‌شود و دارای نیروی موشکی است که می‌تواند در یک روز ۳۰۰۰موشک به سمت اسرائیل پرتاب کند و افزودند که اعضای این گروه شبه‌نظامی در تاسیسات نظامی وابسته به ارتش رژیم سوریه در امتداد مرز سوریه و اسرائیل مستقر شده‌اند».

خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها از تحرکات قاآنی و پاسداران مستقر در سوریه نشان می‌دهد که طرح‌ها و برنامه‌هایی را برای اجرا در دست اقدام دارند. درهمین رابطه صوت العاصمه از قول منابعی نامعلوم می‌نویسد که «افسران و سربازان سپاه پاسداران ایران نیز از شهرک سیده زینب در حومه دمشق وارد مرز شده اند. سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله همچنین سلاح و تجهیزات نظامی را از انبارهای خودشان در شهر عقربه در حومه دمشق و از مجاورت فرودگاه بین‌المللی دمشق منتقل کردند. قاآنی همچنین بر تعدادی از تمرین‌های آموزشی تیپ‌های فاطمیون و زینبیون نظارت داشت که در حالت آماده‌باش حداکثری قرار گرفتند».

***

آماده‌باش نیروهای نظامی امریکا در خاورمیانه

پنتاگون اعلام کرد پس از مذاکرات مفصل با جو بایدن درباره افزایش تنش‌ها از سوی ایران و نیروهای نیابتی‌اش، آمریکا سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی تاد و پاتریوت به خاورمیانه می‌فرستد و به نیروهایش دستور داده برای اعزام به منطقه آماده شوند. به تعداد این نیروها اشاره‌ای نشده است.

وزارت دفاع ایالات متحده برای مقابله با تنش‌های اخیر توسط جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی آن در سراسر منطقه خاورمیانه اقداماتی را برای تقویت حضور خود در منطقه انجام می دهد.

لوید آستین وزیر دفاع امریکا شنبه ۲۱ اکتبر در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده سامانه دفاع هوایی تاد و سامانه‌های پاتریوت را در سراسر منطقه مستقر خواهد کرد.

در نهایت، آستین گفت که ایالات متحده تعداد بیشتری از نیروها را برای استقرار آماده کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy