Sunday, Oct 22, 2023

صفحه نخست » رانت ۸۰ میلیارد تومانی برای کنعانی‌زادگان + واکنش تند یزدانی

01_kan.jpgایران اینترنشنال - فرهیختگان سندی از «قبض انبار اداره بنادر و دریانوردی» بوشهر منتشر کرده که نشان می‌دهد خودروی گران‌قیمت محمدحسین کنعانی‌زادگان، ملی‌پوش پرسپولیس که با مجوز دولت جمهوری اسلامی وارد شده، تا ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت این خودروی رنج‌روور ولار مدل ۲۰۲۳ است که ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده در سایت رسمی لندروور، کمتر از ۸۰ هزار پوند (نزدیک به ۵ میلیارد تومان) اعلام شده است.

با توجه به حقوق گمرکی که برای واردات خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، کنعانی‌زادگان اگر بالاترین حقوق گمرکی که حدود ۳۰۰ درصد قیمت خودرو می‌شود را پرداخت کند، در نهایت ۲۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد.

تفاوت هزینه‌ای که بازیکن پرسپولیس برای این خودرو پرداخت کرده با قیمتی که به فروش می‌رود نشان می‌دهد او رانتی حداقل ۸۰ میلیارد تومانی به‌دست آورده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این درحالی است که در پاداش صعود به جام جهانی، معافیت‌های گمرکی برای بازیکنان تیم ملی در نظر گرفته شده بود.

نمایشگاه خودرویی که این رنج‌روور را برای فروش گذاشته، هرچند اعلام کرده به بالاترین قیمت آن را می‌فروشد، اما قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان را هم درنظر گرفته است.

Untitled-1.jpg

امیرمحمد یزدانی، نایب‌قهرمان دو دوره مسابقات جهانی کشتی، با انتشار ویدیویی از صحبت کنعانی‌زادگان در مورد ماشین صد میلیاردی‌اش، نوشت: «خوبه‌ها؛ ببازی جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه است و معنای خاصی ندارد. خدا را شکر دنبال تیشرت کسی ندویدیم.»

یزدانی سال گذشته نیز پس از اهدای پاداش حواله واردات خودرو به فوتبالیست‌ها از سوی دولت جمهوری اسلامی، گفته بود: «تيم ملی فوتبال در بين آسيايی‌ها بدترين عملكرد را در جام‌ جهاني ۲۰۲۲ قطر داشت و از گروه خودش صعود نكرد. آنها فقط يك برد داشتند و با دو باخت كارشان تمام شد، اما كشتی هميشه مدال‌آور بوده و از اين لحاظ ورزش اول كشور است. اين همه بی‌توجهی و تبعيض اصلا عادلانه نيست.»

اعتراف کنعانی‌زادگان درباره وارد کردن خودروی رنج‌روور ۱۰۰ میلیارد تومانی، واکنش‌های تندی را بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین ورزشکاران به دنبال داشته است. او در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: «قیمت یک ماشین رنج‌روور که با مجوز جام جهانی وارد کردم، ۱۰۰ میلیارد است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy