Monday, Oct 23, 2023

صفحه نخست » کیوان امام وردی از اتهام افساد فی الارض تبرئه شد

23-7.jpgبی بی سی فارسی - شیما قوشه، وکیل تعدادی از شاکیان کیوان امام‌وردی که به اتهام تجاوز در بازداشت به سر می‌برد، می‌گوید او در دادگاه تجدیدنظر از اتهام «افساد فی‌الارض» تبرئه شده است و قرار بازداشت او هم به قرار وثیقه تبدیل شده است.

کیوان امام‌وردی که در تابستان سال ۱۳۹۹ به اتهام تجاوز به ده‌ها زن بازداشت شد، پیش از این به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده بود.

به نوشته شیما قوشه که وکالت تعدادی از شاکیان آقای امام‌وردی را بر عهده دارد، این حکم اعدام در دیوان عالی کشور نقض شده است و پرونده به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب ارجاع شده است و این شعبه «قرار بازداشت را به ۳۰۰ میلیارد تومان وثیقه تبدیل کرده است.»

خانم قوشه افزود که اعلام برائت موکلش از «افساد فی‌الارض»، بدون تشکیل جلسه رسیدگی و از این جهت «بی‌سابقه» بوده است.


به نوشته خانم قوشه، قرار است به اتهام تجاوز آقای امام‌وردی در دادگاه کیفری رسیدگی شود.

کیوان امام وردی، متهم به تجاوز به تعدادی از دانشجویان زن دانشگاه‌های تهران، در پی افشاگری ده‌ها کاربر در توییتر که به جنبشی علیه تعرض و تجاوز به زنان بدل شد، از اوایل شهریور ۹۹ در بازداشت است.

بعضی از شاکیان او و چندین تن از فعالان حقوق زنان پیشتر در پی انتشار خبر وارد شدن اتهام افساد فی‌الارض به کیوان امام وردی، نسبت به احتمال اعدام کیوان امام‌وردی ابراز نگرانی کرده و مجازات اعدام را «غیربازدارنده» توصیف کرده بودند.‏



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy