Saturday, Oct 28, 2023

صفحه نخست » امیرعبداللهیان: جبهه‌های جدیدی علیه آمریکا گشوده می‌شود

laklak.jpgایران اینترنشنال - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تهدید کرد در صورت ادامه پشتیبانی آمریکا از اسرائیل در مناقشه این کشور با حماس، جبهه‌های جدیدی علیه ایالات متحده گشوده خواهد شد. حسین امیرعبداللهیان افزود واشینگتن دیگران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند اما خود به طور کامل در کنار اسرائیل ایستاده است.

امیرعبداللهیان در مصاحبه با بلومبرگ در محل نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد با ادامه کشتار زنان و کودکان در غزه، شرایط در منطقه از کنترل خواهد شد.

او با هشدار به اسرائیل درباره حمله زمینی همه‌جانبه به نوار غزه و عواقب آن گفت در صورت ادامه این روند، اسرائیل از اقدامات خود پشیمان خواهد شد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد که منطقه در آستانه انفجار است و با تداوم حملات اسرائیل، گشوده شدن جبهه‌های جدید درگیری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

صبح شنبه ششم آبان، دانیل هاگاری گفت نیروهای نظامی این کشور در حال پیش‌روی مرحله به مرحله در عملیات زمینی در نوار غزه هستند.

هاگاری تاکید کرد که عملیات زمینی با پشتیبانی حملات گسترده دریایی و هوایی ارتش اسرائیل به غزه ادامه می‌یابد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به حملات اخیر گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه گفت که این ‌گروه‌ها مستقل هستند و از تهران دستور نمی‌گیرند.

اظهارت امیرعبداللهیان پس از آن مطرح می‌شود که نیروهای نظامی آمریکا روز چهارم آبان به دستور جو بایدن، رییس‌جمهوری این کشور دو مجموعه در شرق سوریه را که سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی‌اش از آن استفاده می‌کردند، هدف قرار دادند.

بایدن در نامه‌ای به سران کنگره آمریکا نوشت که هدف از انجام این حملات «ایجاد بازدارندگی» در مقابل جمهوری اسلامی بوده است.

امیرعبداللهیان همچنین در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) با اشاره به حمله آمریکا به مواضع نظامی جمهوری اسلامی در سوریه هشدار داد که جنگجویان لبنانی و فلسطینی وفادار به تهران انگشت خود را روی ماشه قرار داده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارم آبان درباره حمله‌های روزهای اخیر به نیروهای آمریکایی اعلام کرد بایدن پیامی مستقیم به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در مورد هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در منطقه ارسال کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy