Wednesday, Nov 8, 2023

صفحه نخست » پدر ۳ دختر لبنانی کشته شده در حمله اسرائیل: برای مراسم، پرچم حزب‌الله نیاورید

lebanon.jpgایران اینترنشنال - پدر سه دختر لبنانی کشته شده در حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان، از مردم حاضر در مراسم تشییع پیکر دخترانش خواست از در دست گرفتن پرچم گروه حزب‌الله لبنان یا تصاویر حسن نصرالله، دبیر‌کل آن خودداری کنند. خبرنگار ایران‌اینترنشنال در لبنان درباره رخدادهای مرتبط گزارش داده است.

مراسم تشییع پیکر سه دختر لبنانی و مادربزرگشان در شهرک مرزی بلیده لبنان برگزار شد. تصاویر و فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهد بر خلاف رویه معمول، در این مراسم خبری از برافراشتن پرچم‌های حزب‌الله و تصاویر حسن نصرالله نبود.

منابع محلی به روزنامه الشرق‌الاوسط گفتند پدر سه قربانی، از مردم شهرک خواسته است از برافراشتن هر گونه نشانه‌ای برای حزب‌الله خودداری کنند و تنها تصاویر قربانیان را همراه داشته باشند.

به گزارش الجزیره، این سه دختر همراه مادربزرگشان در حمله هوایی ارتش اسرائیل به جنوب لبنان در روز ۱۴ آبان جان باختند.

از زمان آغاز مناقشه مرگ‌بار حماس و اسرائیل در روز ۱۵ مهر، حزب‌الله لبنان به نشانه حمایت از شبه‌نظامیان فلسطینی حملات پراکنده‌ای را علیه اهداف اسرائیلی به انجام رسانده است.

در مقابل، ارتش اسرائیل با آتش توپخانه و حملات هوایی به تحرکات حزب‌الله پاسخ داده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

اتفاق رخ داده در مراسم تشییع این سه دختر نشان می‌دهد خواسته مردم لبنان دور نگه داشتن کشورشان از جنگ حماس و اسرائیل است.

بسیاری از فعالان لبنانی در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از شعار «اول لبنان و نه جمهوری اسلامی» بر وارد نشدن بیروت به منازعات منطقه‌ای تاکید دارند.‌

آن‌ها معتقدند شبه‌نظامیان حزب‌الله به دنبال برآوردن منافع تهران، و نه مردم لبنان است.

یک ماه پس از شروع مناقشه کنونی میان اسرائیل و حماس در غزه، برای اولین بار دامنه تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان میان حزب‌الله و ارتش اسرائیل گسترش یافت و گردان‌های فلسطینی القسام در لبنان وارد درگیری‌ها شدند.

گردان‌های القسام طی بیانیه‌ای اعلام کردند در پاسخ به قتل عام فلسطینی‌ها و تجاوزات اسرائیل به نوار غزه، با ۱۶ موشک نهاریا و جنوب حیفا را بمباران کردند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل روز ۱۵ آبان خبر داد ۳۰ موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده است. اسرائیل افزود حزب‌الله را مسوول این حمله‌ها می‌داند.

هم‌زمان رایزنی‌های بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها و اضافه نشدن جبهه‌های جدید به مناقشه خاورمیانه ادامه دارد.

آموس هوکشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رییس‎‌ جمهوری آمریکا، روز ۱۶ آبان در سفری از پیش اعلام نشده به لبنان رفت و با نبیه بری، رییس پارلمان و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد.

هوکشتاین در بیروت گفت واشینگتن نمی‌خواهد درگیری‌ها در غزه به لبنان کشیده شود.

بسیاری جمهوری اسلامی را مقصر اصلی افزایش تنش‌ها در منطقه می‌دانند.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه جی-۷ روز ۱۷ آبان در بیانیه‌ای مشترک از جمهوری اسلامی خواستند از اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی متحد تهران مانند حماس و حزب‌الله دست بردارد.

بر اساس گزارش‌ها، درگیری‌های شدید میان ارتش اسرائیل و شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه همچنان ادامه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy