Saturday, Nov 11, 2023

صفحه نخست » تظاهرات ۳۰۰ هزار نفری حامیان فلسطین در لندن

protest.jpgمت توییست، دستیار کمیسر پلیس متروپولیتن لندن، در مصاحبه با بی‌بی‌سی جهانی، تظاهرات روز شنبه حامیان فلسطین را «عظیم» خواند و گفت این بزرگ‌ترین تظاهراتی‌ست که از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، در لندن برگزار شده است. پلیس لندن تخمین می‌زند که ۳۰۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند

***

بی بی سی - در مرکز لندن یک راهپیمایی بزرگ در حمایت از فلسطینیان در غزه در جریان است. گفته شده این بزرگ ترین راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان است که در لندن از زمان شروع جنگ اسرائیل و حماس برگزار می شود.

این راهپیمایی همزمان با سالروز اعلام آتش بس در جنگ جهانی اول است. به مناسبت این روز هر سال در نقاط مختلف لندن، مراسمی برگزار می‌شود که به یادبود کشته‌شدگان همه جنگ‌های بریتانیا اختصاص دارد.

به همین دلیل، بخش‌های مهمی از مرکز شهر لندن که در آن مراسم یادبود قربانیان جنگ‌های بریتانیا برگزار می‌شود، به روی راهپیمایان حامیان مردم غزه بسته شده است.

پلیس لندن پیش‌تر از دستگیری ۸۲ نفر از مخالفان این راهپیمایی خبر داد. گفته شده که گروه های راست افراطی از جمله گروه‌هایی هستند که امروز دست به گردهمایی در مخالفت با معترضان طرفدار فلسطینیان زده‌اند.

برگزارکنندگان تجمع امروز حمایت از فلسطینیان اعلام کردند که راهپیمایی از هایدپارک لندن آغاز خواهد شد و حاضرین به سوی سفارت آمریکا حرکت خواهند کرد تا با تجمع در برابر این سفارتخانه، اعتراض خود را به حمایت همه جانبه این کشور از اقدامات اسرائیل نشان دهند.

همزمانی این تجمع با سالگرد پایان جنگ جهانی اول و یادبود کشته‌شدگان جنگ‌ها، با واکنش منفی دولت بریتانیا روبه‌رو شد و ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور از شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از فلسطینیان خواسته تا «محترمانه» این راهپیمایی را انجام دهند و از نزدیک شدن به بنای یادبود «سنوتاف» خودداری کنند.

سازمان دهندگان این راهپیمایی گفته‌اند که آن‌ها فقط خواستار توقف کشتار در غزه هستند.

دو روز پیش، سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا از تظاهرات حامیان فلسطینیان در لندن انتقاد و پلیس لندن را متهم کرد که در مدیریت تظاهرات طرفداران فلسطینی‌ها از آن ها «جانبداری» می‌کند.

خانم براور من همچنین گفته بود که اعتراضات گروه‌های دست راستی که به خشونت کشیده می شود، اغلب متوقف می شود اما چنین چیزی در مورد تظاهرات «حامیان فلسطینی‌ها» مجاز بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy