Monday, Nov 13, 2023

صفحه نخست » یوسف طباطبایی‌نژاد؛ مانع برداشتن سردیس قاسم سلیمانی را بهتر بشناسیم

tabatabayeenijad.jpgپیام یونسی‌پور - ایران وایر

«ایران‌وایر» به اطلاعاتی دست‌ یافته که نشان می‌دهد تصمیم‌گیری در مورد بخش‌های کلان مدیریتی ورزش اصفهان و به‌خصوص باشگاه سپاهان، طی ماه‌های اخیر، در ید قدرت «یوسف طباطبایی‌نژاد» قرار گرفته است.

یوسف طباطبایی‌نژاد، با سمت‌هایی همچون نماینده «علی خامنه‌ای» در استان اصفهان، امام‌جمعه اصفهان و مدیر حوزه علمیه این شهر شناخته می‌شود.

نقش یوسف طباطبایی‌نژاد در جابه‌جا نشدن سردیس «قاسم سلیمانی»، فرمانده کشته شده سپاه قدس و همین‌طور ممنوعیت مداوم حضور زنان در ورزشگاه نقش‌جهان چیست؟

***

ورود زنان به ورزشگاه‌های اصفهان با دستور چه کسی ممنوع است؟

یکشنبه۲۱آبان، صفحات اجتماعی روزنامه «خبرورزشی»، تصاویری از دخترانی که پشت درهای ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان با‌وجود خرید و در دست داشتن بلیت، اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند، منتشر کرد.

سه روز پیش از این اتفاق یعنی ۱۸آبان، رسانه‌های ایران با اعلام اینکه سامانه بلیت‌فروشی سازمان لیگ، سکوهای ۹ و ۱۰ واقع در طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان را به زنان اختصاص داده‌ است، مدعی شدند که «مقامات مربوطه» با ورود هواداران زن به ورزشگاه برای تماشای دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس موافقت کرده‌اند.

عصر همان روز، خبرگزاری‌های ایران حضور زنان در ورزشگاه نقش‌جهان را به‌دلیل آنچه «مسائل امنیتی» و «نبود زیرساخت‌ها» می‌دانستند، برای این بازی منتفی اعلام کردند.

منابع ایران‌وایر در باشگاه سپاهان اما می‌گویند که دستور ممنوعیت دوباره حضور زنان در ورزشگاه نقش‌جهان، از همان‌جایی آمده است که پیش‌از این «برداشته شدن سردیس قاسم سلیمانی» را پیش از دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد ممنوع کرده بود؛ دفتر یوسف طباطبایی‌نژاد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

از ریشه‌های بیمارگونه فکری آیت‌الله طباطبایی‌نژاد چه می‌دانیم؟

ایران‌وایر ۱۳مهر۱۴۰۲ در فاصله سه روز پس از لغو دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد، به نقل از یک منبع آگاه در باشگاه سپاهان، از مخالفت نماینده علی خامنه‌ای و امام‌جمعه اصفهان با برداشته شدن سردیس قاسم سلیمانی خبر داد.

این منبع آگاه حالا می‌گوید تنها دلیل بسته ماندن درهای ورزشگاه‌های نقش‌جهان و فولادشهر به روی زنان تماشاگر اصفهانی، مخالفت شخص یوسف طباطبایی‌نژاد با حضور زنان در ورزشگاه‌ها است. او گفته ساعاتی پس از قطعی شدن بلیت‌فروشی برای زنان، از دفتر امام‌جمعه شهر تماس گرفتند و موضوع حضور زنان در بازی پرسپولیس را منتفی کردند.

یوسف طباطبایی‌نژاد، یکی از بدنام‌ترین نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در استان‌های ایران است. شخصی که سیطره‌ای کامل بر اقتصاد و صنعت این استان دارد و در مورد جزیی‌ترین موضوعات این شهر و به‌خصوص فعالیت‌های زنان ورود کرده و نظرهای قطعی می‌دهد.

مرداد۱۴۰۰، یک فایل صوتی به‌صورت اختصاصی به ایران‌وایر رسید که در آن یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم معرفی رییس جدید «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان» می‌گفت: «در خارج از کشور عقل‌شان می‌رسد و کار را دست زن نمی‌دهند. زن‌ها اصلا به‌خاطر عادت ماهیانه (پریود) نمی‌توانند شغل داشته باشند.»
نماینده علی خامنه‌ای حتی با اعتماد‌به‌نفس و اطمینان گفته بود: «مگه در خارج از کشور زن خلبان داریم؟ اون‌ها نمی‌کنند این‌ کارها رو. زن یک دفعه عادت ماهیانه‌اش می‌آید، ول می‌کند هواپیما را.»

یوسف طباطبایی‌نژاد که از مخالفان جدی دوچرخه‌سواری زنان است، سال ۱۳۹۷ با تهدید کردن دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها گفته بود: «دوچرخه‌سواری زنان در فضای عمومی حرام است. شهرداری نباید زنان را به دوچرخه‌سواری تشویق کند. تشویق به فعل حرام نیز حرام است و در جامعه اسلامی پیگرد قانونی و شرعی دارد.»

خرداد۱۳۹۵، «ایسنا» سخنرانی او در خطبه‌های نمازجمعه را در مورد وضعیت بی‌حجابی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی پوشش داد که گفته بود: «عکس‌هایی به دفتر من رسیده است که زنان در کنار زاینده‌رود خشک مثل اروپا عکس گرفته‌اند، همین کارها را می‌کنید رودخانه که خشک شد.» او در همین سخنرانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته بود با محدود کردن اینترنت، جلوی آنچه او «فاحشه‌گری در فضای مجازی» می‌خواند را بگیرد.

یک سال قبل‌تر نیز در دیدار با گروهی که خود را مدیران حلقه‌های «شجره طیبه صالحین» استان اصفهان می‌نامیدند، خواستار ممنوعیت استخدام زنان در ادارات دولتی و تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها شده و گفته بود: «زنان روزهای فرد و مردها روزهای زوج به دانشگاه‌ها بروند.»

پیچیدگی‌های فکری این نماینده علی خامنه‌ای، فقط در زمینه محدود کردن زنان یا پایبندی به وجود سردیس قاسم سلیمانی خلاصه نمی‌شود. او درآمدهایی گزاف از ثروت کارخانه‌های صنعتی استان و به‌خصوص فولاد مبارکه اصفهان می‌برد.

از رابطه نماینده خامنه‌ای با فساد مالی فولاد مبارکه چه می‌دانیم؟

مرداد ۱۴۰۱ فساد «۹۲ هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد مبارکه» به‌عنوان جدیدترین دستاورد اقتصاد رانتی و دستوری جمهوری اسلامی رونمایی شد. فسادی که فقط مطابق گزارش تحقیق و تفحص مجلس، در بیش از ۳۰۰ صفحه انتشار یافت و حد فاصل سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ را در بر می‌گرفت.

فقط در یک مورد از بندهای این گزارش‌ که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، ثابت شده بود که در سال ۱۳۹۷ بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به دفتر امام‌جمعه اصفهان، بیش از یک میلیارد تومان به حوزه علمیه اصفهان و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به بنیاد بین‌المللی غدیر و ستاد برگزاری نمازجمعه تعلق گرفته بود.

این منهای تمامی درآمدهایی است که او از سایر صنایع استان بهره‌مند شده است.

در صفحه اینستاگرام نماینده علی خامنه‌ای در اصفهان، تصاویر متعددی از دیدارهای این معمم تندرو با «محمدرضا ساکت»، مدیرعامل باشگاه سپاهان دیده می‌شود. در یکی از این پست‌ها او خطاب به مدیرعامل سپاهان گفته بود که شرایط را برای ورزش کردن زنان خانه‌‌دار فراهم کند.

نام محمدرضا ساکت نیز در اسناد فساد مالی فولاد مبارکه به‌کرات به چشم می‌خورد. از دستمزد ماهیانه ۹۲ میلیون تومانی که برای خودش در نظر گرفت، تا پرداخت سالیانه ۹۶۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان از حساب کارخانه فولاد مبارکه برای خرید ساعت، کت‌شلوار و استخدام مشاور و مباشران شخصی.

چنین ترکیبی، حالا برای حضور یا عدم حضور زنان یک استان در ورزشگاه و همین‌طور قرار گرفتن سردیس یک فرمانده کشته‌ شده سپاه قدس (شاخه برون مرزی سپاه پاسداران)، تصمیم‌گیری می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy