Friday, Nov 17, 2023

صفحه نخست » ورود اولین رسانه فارسی‌زبان به غزه

firstGaza.jpgایران اینترنشنال - ارتش اسرائیل به ایران‌اینترنشنال اجازه داد به عنوان اولین رسانه فارسی‌زبان از غزه دیدار کرده و از تحولات جنگ در آن گزارش تهیه کند. با وجودی که ارتش اسرائیل می‌گوید بر شهر غزه مسلط شده، اما صدای تبادل آتش‌ و احتمال حمله نیروهای حماس از تونل‌های زیرزمینی وجود دارد.

تیم خبری ایران‌اینترنشنال از نزدیکی کیبوتص بعری، جایی‌ که شاهد بزرگترین کشتار حماس در ۱۵ مهر بود، با یک جیپ ارتشی وارد غزه شد. این همان مسیری است که چهل روز پیش افراد حماس از طریق آن برای کشتار مردم اسرائیل وارد کیبوتص بعری شدند.

در طول مسیر، هنوز خودروهای با پلاک اسرائیل که نیروهای حماسبه غزه آورده بودند، در کنار جاده دیده می‌شود.

دود سیاهی از دور شهر غزه را در برگرفته و صدای انفجار به صورت مداوم ادامه دارد. یکی از نیروهای اسرائیلی به ایران‌اینترنشنال گفت با وجودی که شهر غزه تحت تسلط ارتش است، اما پاکسازی این شهر همچنان ادامه دارد و هر از گاهی، چند نیروی حماس از تونل‌های زیرزمینی خود به سوی سربازان اسرائیلی شلیک‌ می‌کنند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به گزارش خبرنگار ایران‌اینترنشنال، ده ها هزار تن از ساکنان شمال غزه با پرچم‌های سفید از یک مسیر تحت محافظت نیروهای ارتش اسرائیل در حال حرکت به سمت جنوب این باریکه هستند و نیروهای اسرائیلی مراقبند که نیروهای حماس از خروج مردم از نواحی شمالی جلوگیری نکنند.

طبق این گزارش، گستردگی ویرانه‌های جنگ در شمال غزه در حدی است که جایی برای زندگی در این منطقه وجود ندارد و می‌توان گفت شهر غزه کاملا ویران شده است.

به گزارش خبرنگار ایران‌اینترنشنال، با وجودی‌که ارتش اسرائیل عنوان کرده بر شهر غزه تسلط کامل دارد، اما هنوز از نقاط مختلف این شهر صدای تیراندازی و شلیک توپخانه‌ای به گوش می‌رسد.

مقام‌های ارتش اسرائیل گفتند: همچنان این احتمال وجود دارد که نیروهای حماس از تونل‌های زیرزمینی خود در شمال غزه خارج شده و به سربازان اسرائیل حمله کنند.

یک مقام ارتش اسرائیل به خبرنگار ایران‌اینترنشنال گفت ساعاتی پیش از داخل یک تونل حماس در یک مدرسه دخترانه در غزه، به نیروهای اسرائیل حمله شد.

این مقام نظامی اسرائیل خاطرنشان کرد نیروهای این کشور در کنار بیمارستان‌ها و داخل خانه‌های مردم پرتاب‌گرهای راکت پیدا کرده‌اند و این نشانگر سوءاستفاده کامل حماس از شهروندان غزه است که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy