Friday, Nov 17, 2023

صفحه نخست » اسحاق جهانگیری با شکایت قالیباف به ۱۲ ماه زندان محکوم شد

19-2.jpgایران وایر - خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش کرد که اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی به جرم توهین و افتراء به محمدباقر قالیباف به ۱۲ ماه زندان محکوم شده است.

بر اساس گزارش روز ۲۷ آبان فارس، شکایت از معاون اول روحانی به دلیل اظهارات او درمناظره‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۶ ثبت شده و جهانگیری به اتهام افتراء و نشر اکاذیب به ترتیب به ۴ و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

فارس با این حال نوشته که حکم جهانگیری با استناد به «قانون و مسوولیت‌های حساس جهانگیری» به چهارصد و چهل میلیون ریال جزای نقدی تخفیف داده شده است و این حکم قابل دادخواهی است.

سایت تابناک هم در گزارشی درباره محکومیت جهانگیری نوشته دادگاه برخی جملات اسحاق جهانگیری نظیر «۲۲۰۰. میلیارد توسط جناب آقای قالیباف بخشیده شده است»، «آپارتمان ۱۰ میلیارد تومانی را به ۲ میلیارد تومان بخشیدید»، «در زمان شما بیشترین تخلف بانکی حول و حوش بانک ها‌ی اطراف شهرداری انجام شد»، «بانک سرمایه سهامش متعلق به شهرداری بوده این سهام را به مفسد اقتصادی منتقل کردید» را مصداق سوء نیت و تخریب شخصیت طرف مقابل دانسته و تأکید کرده دفاعیات وکیل جهانگیری بلاوجه و به دور از واقع است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بر اساس رای دادگاه، قاضی به رای قطعی پرونده موسوم به «املاک نجومی» و «تبرئه» محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران در این پرونده اشاره کرده و سازمان بازرسی نیز گفته پرونده مفتوحی درباره قالیباف وجود ندارد.

در پرونده املاک نجومی که نخستین بار سال ۹۵ مطرح شد، گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و برخی رسانه‌ها نشان داد که در دوران حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، املاک متعددی «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در اقساط‌ «۶۰ ماهه» به افراد مختلف واگذار شده بود.

محمد باقر قالیباف پیش از این علیه برخی از افشاکنندگان این پرونده از جمله یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران نیز طرح شکایت کرده بود.

قالیباف در حال حاضر ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد و در سال‌های اخیر از مدعیان مبارزه با فساد اقتصادی بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy