Saturday, Nov 18, 2023

صفحه نخست » محکوم شدن هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران به زندان و جریمه نقدی

19-5.jpgبی بی سی فارسی - هانیه توسلی، بازیگر سینما در ایران به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه زندان و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده که اجرای حکم حبس تا سه سال تعلیق شده است.

مریم کیان‌ارثی، وکیل هانیه توسلی، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشته «رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مربوط به موکل خانم هانیه توسلی ابلاغ شد.»

به نوشته خانم کیان‌ارثی، بر اساس این رای، هانیه توسلی «بابت انتشار مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم که اجرای حبس به مدت ۳ سال معلق گردید».

هانیه توسلی پیش از این پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از اعتراضات سال گذشته و شعار «زن، زندگی، آزادی» منتشر کرده بود و از سیاست‌های حکومت در مورد پوشش زنان انتقاد کرده بود.

خانم توسلی همچنین روز ۲۵ شهریور و در آستانه سالگرد جان باختن مهسا امینی، به مدت یک روز بازداشت و سپس با قرار کفالت آزاد شد.


جلسه محاکمه خانم توسلی در دادگاه انقلاب تهران روز ۱۵ آبان و بعد از انتشار پست‌هایی در مورد مرگ آرمیتا گراوند برگزار شد.

دادستان تهران پیش از این به خاطر «انتشار مطالب خلاف واقع و بدون سند» درباره واکنش‌ها به مرگ آرمیتا گراوند، علیه چند بازیگر و کارگردان و فعال رسانه‌ای اعلام جرم کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy