Sunday, Nov 19, 2023

صفحه نخست » رخنه مخفیانه شش "تروریست" تحت حمایت جمهوری به خاک بریتانیا

ukterror.jpgشش مظنون به حمله تروریستی علیه دولت بریتانیا مخفیانه وارد خاک آن کشور شدند

منابع امنیتی بریتانیا فاش کرده‌اند این افراد که همگی با گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ارتباط دارند،از سوریه به اروپا و سپس از طریق کانال مانش، به بریتانیا آمده‌اند

نیروهای امنیتی بریتانیا پس از ورود شش فرد مظنون که ماموریت دارند «دولت بریتانیا را هدف قرار دهند»، عملیات جست‌و‌جوی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

نشریه اکسپرس در گزارشی اختصاصی نوشت این افراد که همگی با گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ارتباط دارند، سوار بر قایق‌هایی کوچک از کانال مانش عبور کرده‌اند و وارد خاک بریتانیا شده‌اند.

این گروه چند هفته پیش از سوریه به اروپا رفتند و سپس، خود را از شمال فرانسه به بریتانیا رسانده‌اند.

به گزارش اکسپرس، نیروهای امنیتی تحرکات سه نفر از آنان را زیر نظر دارند، اما بقیه‌شان‌ - که تصور می‌شود از مدارک شناسایی جعلی استفاده می‌کنند‌ - ناپدید شده‌اند.

با ورود این گروه جدید، شمار مظنونان به برنامه‌ریزی برای اقدام تروریستی که در سال جاری با قایق‌های کوچک وارد خاک بریتانیا شده‌اند، به ۲۵ نفر می‌رسد.

بعضی از آن‌ها در هتل زندگی می‌کنند و برخی مدعی درخواست پناهندگی شده‌اند.

افشای این موضوع سبب شد جمعه‌شب نمایندگان پارلمان بریتانیا دولت را تحت فشار بیشتری بگذارند تا اقدام‌ها برای مقابله با ورود قایق‌ها از طریق کانال مانش را افزایش دهد.

به گزارش اکسپرس، ماموران سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا (MI6) که در نزدیکی دمشق مستقرند، پیش از حمله حماس به اسرائیل در ماه گذشته، جزئیات طرحی با حمایت جمهوری اسلامی را فاش کرده بودند. بنابراین، این ماموریت در بریتانیا ارتباطی به حمایت این کشور از حمله اسرائیل به غزه ندارد.

یک منبع اطلاعاتی گفت: «اطلاعات حاکی از آن است که این افراد تروریست‌اند و در نظر دارند به ساختمان‌های دولتی در انگلستان، اسکاتلند و ولز حمله کنند.»

او در ادامه افزود: «آن‌ها قصد دارند دست به اقدامی بزنند که دولت را دچار مشکل کند. این می‌تواند به‌معنای آسیب به یک ساختمان یا حتی حمله سایبری از فاصله‌ای نزدیک باشد، گرچه پیش‌بینی نمی‌کنیم اتفاقی با تلفات بالا باشد.»

در یک سال منتهی به ژوئن سال جاری، بیش از ۵۲ هزار مهاجر غیرقانونی وارد خاک بریتانیا شده‌اند، که ۸۵ درصد آن‌ها از طریق کانال مانش آمده‌اند.

در ماه ژوئن، سوئلا بریورمن، وزیر کشور وقت، درباره افزایش خطر تروریسم در بریتانیا هشدار داد.

در پی حمله روسیه به اوکراین، شمار نیروهای روسیه در سوریه کاهش یافته است و این به معنای افزایش نفوذ سپاه پاسداران در سوریه است. به نوشته اکسپرس، در حال حاضر حدود ۷۰ هزار نفر از افراد نیروی قدس سپاه در سوریه حضور دارند.

بر اساس گزارش اخیر کمیسیون اروپا، این خطر وجود دارد که تروریست‌ها در قالب پناهجو وارد اروپا شوند و ۱۱ کشور عضو اتحادیه اروپا ناچار شده‌اند کنترل‌های مرزی موقت را از سر بگیرند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy