Monday, Nov 27, 2023

صفحه نخست » ناو آمریکایی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل را آزاد کرد + ۵ مهاجم یمنی تسلیم شدند

navy.jpgرویترز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که یک ناو آمریکایی تانکر مرتبط با اسرائیل که «حوثی‌ها آن را در نزدیکی یمن توقیف کرده بودند» آزاد کرده است و اکنون این شناور در امنیت است.

این مقام آمریکایی گفت که یو‌اس‌اس میسون به درخواست کمک این کشتی پاسخ داده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا پیش‌تر گفته بود که به‌نظر می‌رسد تعدادی افراد مسلح ناشناس تانکر «سنترال پارک» که با پرچم لیبریا در حرکت بود و مدیریت آن بر عهده شرکت دریانوردی زودیاک است را توقیف کرده‌اند. این شرکت بخشی از گروه زودیاک است که تحت مالکیت میلیاردر اسرائیلی، ایال اوفر قرار دارد.

بر این اساس در پی نزدیک شدن ناو آمریکایی به کشتی سنترال پارک که با پرچم لیبریا حرکت می‌کند و در اختیار شرکت زودیاک است، ۵ مهاجم مسلح اقدام به فرار کردند. ولی سرانجام مجبور به تسلیم شدند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنین از شلیک دو موشک بالستیک به سوی ناوشکن یو‌اس‌اس میسون از مناظق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی در یمن خبر داده است.

بنابر اعلام سنتکام، ناوشکن یو‌اس‌اس میسون که در پی اقدام به ربایش کشتی تجاری سنترال پارک برای کمک به آن راهی خلیج عدن شده بود، هدف دو موشک بالستیک قرار گرفت.

بر این اساس موشک‌ها در فاصله ده مایلی ناوشکن میسون به دریا برخورد کردند و هیچ آسیبی به شناور آمریکایی و خدمه آن وارد نشد.

شبه نظامیان جنبش انصارالله یمن همچنین پیش از این توقیف یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل در جنوب دریای سرخ خبر داده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy