Tuesday, Nov 28, 2023

صفحه نخست » تابعیت آمریکاییِ یک پزشک ایرانی‌تبار پس از ۶۱ سال زندگی در ایالات متحده لغو شد

dr.jpgایران اینترنشنال - تابعیت آمریکایی سیاوش سبحانی، پزشک ایرانی‌تباری که ۶۱ سال است در ایالات متحده زندگی می‌کند، لغو شده است. بر اساس گزارش واشینگتن پست، سبحانی هنگامی که در ماه فوریه ۲۰۲۳ برای تمدید گذرنامه خود اقدام کرد، با پاسخ منفی وزارت امور خارجه آمریکا مواجه شد.

یک مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده در نامه‌ای به سبحانی اعلام کرده از آن جا که در هنگام تولد او، پدرش به عنوان دیپلمات سفارت ایران در آمریکا حضور داشته، طبق قوانین آمریکا اعطای شهروندی به او اشتباه بوده است.

در این نامه آمده است با توجه به مصونیت دیپلماتیک خانواده سبحانی و صدق نکردن قوانین قضایی ایالات متحده در مورد آن‌ها، سیاوش سبحانی نمی‌توانسته شهروندی آمریکا را در بدو تولد احراز کند.

سیاوش سبحانی که در آمریکا به دنیا آمده و تحصیل کرده است، اکنون اجازه خروج از این کشور ندارد و مجبور شده است برای دریافت اقامت دائم ایالات متحده اقدام کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او که به مدت بیش از ۳۰ سال در آمریکا طبابت کرده و حالا در ایالت ویرجینیای شمالی ساکن است، هم‌اکنون در انتظار طی شدن روند اداری و انجام مصاحبه به منظور دریافت اقامت دائم آمریکاست.

تابعیت آمریکایی سبحانی در حالی لغو شده که او پیش از این چندین بار برای تمدید گذرنامه خود اقدام کرده و با مشکلی مواجه نشده بود.

سبحانی که ماه گذشته ۶۲ ساله شد، شرایط پیش آمده را «آشفته‌کننده و آزاردهنده» خوانده و گفته است در برزخ به سر می‌برد.

به گزارش واشینگتن پست، این پزشک ایرانی‌تبار تاکنون ۴۰ هزار دلار برای حل مشکل خود هزینه کرده اما هنوز مشخص نیست تلاش‌های او به سرانجامی خواهد رسید یا نه.

سبحانی به این روزنامه گفته است پدر همسرش که در لبنان زندگی می‌کند به شدت بیمار است و در صورت فوت او، سبحانی نخواهد توانست حتی به مراسم تشییع او برود.

او با اشاره به اینکه سال‌ها به عنوان یک آمریکایی مالیات پرداخت کرده، بارها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای داده و حتی در زمان همه‌گیری کرونا جان خود را به عنوان یک پزشک برای سلامتی جامعه به خطر انداخته است، شرایط کنونی خود را شوکه‌کننده خوانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy