Wednesday, Nov 29, 2023

صفحه نخست » مدیرعامل صرافی کریپتولند از کشور فرار کرد

crypto.jpgپس از انتشار ویدیویی از سینا استوی، مدیرعامل صرافی رمز ارز کریپتولند، خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد که او به صورت تحت نظر آزاد شد و ممنوع‌الخروج بوده است، اما به صورت «غیرقانونی کشور را ترک می‌کند.» میزان افزود که برای بازداشت او اعلان قرمز به پلیس بین‌الملل ارسال شده است.

بی بی سی - مدیرعامل شرکت کریپتولند در این ویدئو، که در آن از زیر برج ایفل می‌گوید «مشکلات را پست سر گذاشتیم، حالا نوبت آتش‌بازی ماست»
تاریخ تهیه ویدیوی آقای استوی در فرانسه برای بی‌بی‌سی فارسی مشخص نیست.


براساس گزارش رسانه‌های ایران، قوه قضاییه اعلام کرده است که به دلیل همکاری سینا استوی با قوه قضاییه برای رد مال و پرداخت مطالبات شکات کریپتولند، بازپرس پرونده با تعیین قرار وثیقه متهم را به صورت تحت نظر آزاد کرده است. قوه قضاییه می‌گوید او ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله بوده است.


کریپتولند یک صرافی بزرگ رمزارز در ایران بود که سینا استوی به عنوان مدیرعامل این شرکت سال ۱۴۰۰ به اتهام «اخلال در نظام اقتصادی» بازداشت شد و کسانی را که از طریق این صرافی در زمینه رمزارز سرمایه‌گذاری کرده بودند، با مشکلات زیادی روبرو کرد.

بعد از تعطیلی این صرافی سرمایه‌گذاران‌ آن بارها برای برگرداندن سرمایه‌هایشان تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

دستگیری سینا استوی و تعطیلی کریپتولند در ایران هم‌زمان بود با سقوط سنگین بیت‌کوین و دیگر رمزارزها که در عرض یک شب حدود ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy