Sunday, Dec 10, 2023

صفحه نخست » تصویب همکاری اطلاعاتی- امنیتی با روسیه

11-12.jpgکیهان لندن - تصویب همکاری اطلاعاتی- امنیتی با روسیه؛ هشدار کارشناسان در مورد «شنود» و «مهندسی کشور» توسط روس‌ها - طبق این لایحه که از ۹ ماده و یک ضمیمه تشکیل شده است، یکی از اهداف همکاری‌ اطلاعاتی و امنیتی با روس‌ها مقابله با «اختلال در نظم عمومی» و مقابله با «بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داخلی و دخالت در اداره دولت» است.

- ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملّی مجلس شورای اسلامی از موافقان همکاری اطلاعاتی جمهوری اسلامی و روسیه گفته این لایحه روابط با روس‌ها را ارتقاء می‌دهد و باید از «تنوع بخشیدن» به همکاری جمهوری اسلامی و روسیه استقبال کرد. در دفاع از این لایحه نماینده دولت رئیسی به ابلاغیه علی خامنه‌ای اشاره کرده است.

- اما حسنیعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس و از اعضای سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تذکر داده که طبق این لایحه دو کشور می‌توانند اطلاعات را به کشور ثالث بدهند!

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

-بر اساس توضیح نماینده دولت، بخشی از همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی روسیه شامل «اطلاعات سایبری» است که با هدف افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی و روسیه انجام می‌شود.

آنطور که نماینده دولت توضیح داد بخش دیگری از همکاری در حوزه «اقتصادی» و «اجتماعی» است. وی اما توضیح دقیقی درباره آن نداد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy