Friday, Dec 1, 2023

صفحه نخست » کارگردان ایرانی «عنکبوت مقدس» فیلم دوران جوانی دونالد ترامپ را می‌سازد

movie.jpgایندیپندنت فارسی - علی عباسی، کارگردان ایرانی فیلم «عنکبوت مقدس»، در فیلمی به نام «دانشجو»، دوران جوانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، را به تصویر می‌کشد.

در این فیلم سباستین استن، بازیگر فیلم‌های «فالکون و سرباز زمستان»، «شیطان تمام‌وقت» و «انتقام‌جویان» نقش دوران جوانی دونالد ترامپ را بازی می‌کند و ماریا باکالووا، بازیگر جوان فیلم‌ «بورات ۲»، در نقش ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ، ظاهر خواهد شد. جرمی استرانگ هم نقش روی کوهن، وکیل و مشاور ترامپ، را بازی می‌کند.

سباستین استن و جرمی استرانگ نامزد جوایز مختلف رویدادهای مهم جهانی‌اند و هر دو بازیگر جایزه امی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ورایتی، «دانشجو» درباره بلندپروازی‌ها و اکتشاف‌های جدید در دنیایی پر از فساد و فریب است. این فیلم داستان یک مربی و شاگرد را روایت می‌کند و خاستگاه یک سلسله آمریکایی را نشان می‌دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

فیلمنامه «دانشجو» را گابریل شرمن، نویسنده کتاب «بلندترین صدا» می‌نویسد و تولید آن طبق براوردها، از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. «دانشجو» محصول مشترک دانیل بکرمن، جیکوب جرک و روت تریسی است. گرانت جانسون، گابریل شرمن و امی بائر نیز تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم‌اند.

علی عباسی، کارگردان ایرانی «دانشجو»، پس از روایت داستانی درباره جامعه سنتی و مذهبی ایران، حالا می‌خواهد در قالب روایت روزگار جوانی ترامپ، جامعه آمریکا را به تصویر بکشد. این کارگردان ایرانی‌ــ‌سوئدی سال ۲۰۱۸ با نخستین فیلم بلندش با نام «مرز» به جشنواره کن رفت و جایزه «نوعی نگاه» این جشنواره را دریافت کرد.

او در سال ۲۰۲۲ با فیلم «عنکبوت مقدس» نامزد نخل طلای جشنواره کن شد و اگرچه این جایزه را نگرفت، با تحسین مخاطبان و منتقدان روبرو شد و فیلمش بسیار موردتوجه قرار گرفت. زر امیرابراهیمی برای بازی در همین فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن کن را دریافت کرد.

در سال ۲۰۲۳، دانمارک این فیلم را برای شرکت در رقابت‌های بهترین فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب کرد. هرچند «عنکبوت مقدس» خشم نهادهای امنیتی و مقام‌های جمهوری اسلامی را در پی داشت و وزیر ارشاد جمهوری اسلامی سینماگران همکار فیلم «عنکبوت مقدس» را به مجازات تهدید کرد.

«عنکبوت مقدس» با الهام از ماجرای سعید حنایی، قاتل سریالی زنان کارگر جنسی در مشهد، ساخته شد اما علی عباسی در مصاحبه‌ای تصریح کرد که نمی‌خواست درباره یک قاتل سریالی فیلم بسازد؛ بلکه قصد داشت درباره جامعه یک قاتل سریالی و زن‌ستیزی ریشه‌دار در جامعه ایران فیلم بسازد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy