Wednesday, Dec 6, 2023

صفحه نخست » اخراج قائم مقام وزیر کشور روحانی توسط دولت کانادا

6-5.jpgصدای آمریکا - وب‌سایت کانادایی «گلوبال‌نیوز» می‌گوید که مطلع شده که این کشور پرونده‌ای برای اخراج یک معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی که در شهر تورنتو زندگی می‌کند، تشکیل داده است.

در شرایطی که سلمان سامانی در گزارش گلوبال نیوز، جانشین وزیر کشور معرفی شده، اما بنا به بررسی صدای آمریکا، او در دولت حسن روحانی این مقام‌ را داشته است و در حال حاضر، این سمت‌ را ندارد.

سلمان سامانی همچنین در دوره ریاست‌جمهوری روحانی، سخنگوی وزارت کشور، معاون هماهنگی وزارت کشور و نیز نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.

به نوشته گلوبال نیوز، سلمان سامانی ۴۲ سال تحت تحریم‌هایی قرار دارد که کانادا یک سال پیش و پس از کشته شدن مهسا امینی بر سر حجاب در ایران، علیه مقامات جمهوری اسلامی اعمال کرد.

بر اساس این گزارش، برای او یک جلسه بررسی و پاسخگویی برای اخراج از کانادا تشکیل شده است.

سازمان امور مرزی کانادا از هیئت مهاجرت و پناهندگی این کشور درخواست کرده است تا برای سلمان سامانی جلسه‌ای برگزار کند که امکان دارد منجر به اخراج او شود.

آنا پاپ، سخنگوی هیئت مهاجرت، گفت سلمان سامانی برای شرکت در جلسه‌ای به تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ که صلاحیت مهاجرت او را بررسی کند، ارجاع شده است.

گلوبال نیوز می‌گوید دولت از بیان این که موضوع خودداری کرد که آیا این پرونده مربوط به سلمان سامانی ۴۲ ساله، معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، است یا خیر.

وزیر کشور جمهوری اسلامی، احمد وحیدی است که پیش از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، بر لزوم برخورد با زنان مخالف حجاب اجباری تاکید کرده بود.

او اخیرا نیز از حضور عده‌ای به عنوان «حجاب‌بان» در مترو که برای زنان و دخترانی که پوشش مورد تایید حکومت را ندارند و تحت عناوینی نظیر «امر به معروف و نهی از منکر» یا «تذکر لسانی» مزاحمت ایجاد می‌کنند، دفاع کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy