Thursday, Dec 7, 2023

صفحه نخست » تسلیم شدن گروهی "نیروهای حماس" در غزه

خبرنامه گویا - چندین کلیپ از غزه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ده‌ها فلسطینی را که گفته می‌شود از نیروهای حماس هستند نشان می دهد. این افراد خود را در منطقه جبالیا تسلیم به سربازان اسرائیلی کرده‌اند.

1.jpg2.jpg
مردان جوان فلسطینی در این تصاویر تا لباس‌های زیر برهنه شده اند، چشم‌بند دارند و دست‌هایشان را از پشت بسته‌اند.

در یک کلیپ، گروهی از آنها در حال جابجا شدن در عقب خودروی نظامی اسرائیل دیده می شوند.

3.jpgارتش اسرائیل هنوز در مورد این دستگیری های دسته جمعی اظهار نظری نکرده است.

***

شکسته شدن خط دفاعی حماس در مهم‌ترین شهر جنوب غزه

یورونیوز - ارتش اسرائیل روز پنجشنبه و دو ماه پس از حمله خونین و بی‌سابقه حماس، حلقه‌های محاصره خود را علیه نیروهای این گروه در اطراف مراکز اصلی خان یونس، دومین شهر بزرگ جنوب نوار غزه، تنگ‌تر کرد.

ارتش اسرائیل که نیروهایش پس از شکستن خط دفاعی حماس به مرکز خان یونس رسیده‌اند، روز پنجشنبه مدعی شد که «تعدادی دیگر از تروریست‌های حماس را کشته و ده‌ها مرکز متعلق به آنها را هدف قرار داده است.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در همین حال، خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد که همزمان با پیشروی نیروهای اسرائیلی، شمار کشته‌ها افزایش یافته و تعداد مراجعه‌ها به بیمارستان الاقصی در دیرالباله بالا رفته است.

اسرائیل: حماس از منطقه امن آوارگان غزه موشک شلیک کرد

اسرائیل شبه‌نظامیان فلسطینی را به پرتاب موشک از داخل منطقه‌ای واقع در جنوب نوار غزه متهم کرد که گفته می‌شود، غیرنظامیانی که از جنگ هشت هفته‌ای فرار می‌کنند، در این منطقه امن شده، پناه می‌گیرند.

ارتش اسرائیل با متهم کردن حماس به «استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی» اعلام کرد که روز چهارشنبه از منطقه المواسی ۱۲ موشک و حداقل یک موشک دیگر هم از نزدیک یک منطقه امن در رفح شلیک شد.

حماس از افزایش شمار کشته‌شدگان به «بیش از ۱۷ هزار نفر» خبر داد

وزارت بهداشت حماس در نوار غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان در این باریکه به «۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر» رسیده است. بنا به آمار حماس تنها طی ۲۴ ساعت گذشته «۳۵۰ نفر» در نوار غزه کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy