Thursday, Dec 28, 2023

صفحه نخست » اجرای حکم اعدام چهار زندانی جمهوری اسلامی به اتهام ارتباط با موساد + واکنش رسانه‌های اسرائیل

exec.jpgخبر تکمیلی:

رادیو فردا - به ادعای مسئول قضایی ایران اعضای گروه دستگیر شده با "هدایت افسران جاسوسی موساد" در استان‌های آذربایجان غربی، تهران و هرمزگان فعالیت می‌کرده‌اند. به گفته بستگان اعدام‌شدگان، آنها شکنجه و مجبور به اعترافات اجباری شده‌اند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعلام کرد که چهار نفر به اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض از طریق همکاری اطلاعاتی با» اسرائیل صبح روز جمعه هشتم دی در زندان ارومیه در استان آذربایجان غربی اعدام شدند.

منابع حقوق بشری می‌گویند که اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفت که درخواست اعاده دادرسی از سوی وکلایشان مطرح شده و در حال بررسی بود.

بر اساس گزارش شبکه‌های اجتماعی، در پی انتقال این چهار نفر به سلول انفرادی، تجمعی در شامگاه پنجشنبه در مقابل زندان ارومیه از سوی خانواده‌هایشان برای جلوگیری از اعدام آنان برگزار شده بود.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی نام این افراد را وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و خانم نسیم نمازی اعلام کرد و نوشت که آنان اعضای یک گروه ده نفره بودند که همگی در یک پرونده به «ارتباط با موساد به قصد برهم زدن امنیت کشور» متهم شدند.

بنا بر ادعای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی این چهار نفر «با هدایت مستقیم افسران جاسوسی موساد اقدام به شناسایی نیروی‌هایی می‌کردند که با بخش‌های امنیتی کشور همکاری داشتند و با ربایش، تهدید و ضرب و شتم، قصد تخلیه اطلاعاتی آن‌ها را داشتند.»

منابع حقوق بشری گزارش دادند که این افراد تحت شکنجه‌های شدید در زمان بازداشت خود قرار داشتند.

رسانه‌های اسرائیل خبر اعدام ۴ زندانی به اتهام جاسوسی برای موساد را پوشش دادند

قوه قضاییه جمهوری اسلامی صبح روز جمعه هشت دی اعلام کرد چهار نفر (سه مرد و یک زن) را به اتهام «محاربه و افساد فی‌ الارض از طریق همکاری اطلاعاتی با اسرائیل» در زندان ارومیه اعدام کرده است.

اعدام این چهار نفر چند روز پس از کشته شدن رضی موسوی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انجام شد که در حمله منسوب به اسرائیل به محله زینبیه دمشق در سوریه رخ داد.

شماری از رسانه‌های اسرائیلی به بازنشر خبر اعدام این افراد و بخشی از اطلاعیه قوه قضاییه درباره اتهاماتشان پرداختند.

نام این افراد وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازی است.

در اطلاعیه قوه قضاییه آمده است این افراد از اعضای «یک تیم خرابکارانه مرتبط با اسرائیل» بودند که «با هدایت افسران موساد دست به اقدامات گسترده علیه امنیت کشور زدند».

پیش‌تر منابع حقوق بشری گزارش داده بودند که این چهار نفر در دوران بازداشت تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفته‌اند.

روز پنج‌شنبه آن‌ها همراه با منصور رسولی به سلول‌های انفرادی منتقل شدند اما قوه قضاییه تنها خبر اعدام چهار نفر را منتشر کرد.

وب‌سایت هرانا خبر داد با توقف حکم رسولی که گفته می‌شود ناشی از «تحولات حقوقی در پرونده» است، او به بند عمومی بازگشت.

اردیبهشت ۱۴۰۱ ویدیویی از بازجویی شدن رسولی به وسیله موساد در خاک ایران منتشر شده بود.

ایران‌اینترنشنال نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در گزارشی اختصاصی خبر داد یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس به ماموریت خود برای انجام سه ترور در ترکیه، آلمان و فرانسه اذعان کرده است. بعدتر مشخص شد این فرد منصور رسولی است.

این پنج زندانی همراه با متهمانی دیگر در آبان ۱۴۰۰ به وسیله نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام جاسوسی مورد بازجویی قرار گرفتند و اسفند همان سال به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شدند.

گزارش اولیه:

جاسوس موساد برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی انتقال داده شد

۵ زندانی برای اجرای حکم اعدام به اتهام جاسوسی به سلول انفرادی منتقل شدند

منصور رسولی که توسط موساد در خاک ایران، به دلیل همکاری با نیروی قدس سپاه بازجویی شد و جمهوری اسلامی او را یک «دامدار و باغدار ساده» خوانده بودند، برای اجرای حکم اعدام به اتهام جاسوسی، به سلول انفرادی زندان ارومیه منتقل شد.

وب‌سایت هرانا خبر داده است منصور رسولی، آران عمری، رحمان پرهازو، وفا هناره و نسیم نمازی که به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده‌اند، پنج‌شنبه هفت دی به سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شدند. اردیبهشت ۱۴۰۱ ویدیویی از بازجویی شدن رسولی به وسیله موساد در خاک ایران منتشر شده بود.

خبر انتقال این پنج نفر به سلول انفرادی برای اجرای حکم اعدام، چند روز پس از کشته شدن رضی موسوی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران منتشر می‌شود که در حمله منسوب به اسرائیل به محله زینبیه دمشق در سوریه رخ داد.

به نوشته هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این پنج زندانی همراه سه متهم دیگر در آبان ۱۴۰۰ به وسیله نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام جاسوسی مورد بازجویی قرار گرفتند.

آنان اسفند ماه همان سال به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، این پنج زندانی مدتی بعد با حکم دادگاه انقلاب ارومیه بابت اتهام «مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع اسرائیل» به اعدام محکوم شدند.

ایران‌اینترنشنال نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در گزارشی اختصاصی خبر داد یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس به ماموریت خود برای انجام سه ترور در ترکیه، آلمان و فرانسه اذعان کرده است.

یک روز بعد، رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به گزارش اختصاصی ایران‌اینترنشنال، از قول منابع اسرائیلی خبر دادند موساد طرح نیروی قدس سپاه پاسداران را خنثی کرده است.

پس از آن رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند ماموران موساد یک مامور نیروی قدس سپاه پاسداران به نام منصور رسولی را که در طرح ترور نقش داشته، در داخل خاک ایران بازجویی و بعد رها کرده‌اند.

روز ۱۷ اردیبهشت منصور رسولی در ویدیویی اعلام کرد «مورد ربایش یکی از تیم‌های زورگیر» قرار گرفته بوده.

در همان روز ایران‌اینترنشنال فایل دیگری از این فرد منتشر کرد که در آن، او به اقدامات و تلاشش برای انجام این ترورها اعتراف می‌کند.

این فرد می‌گوید از او خواسته شده یک نفر اسرائیلی را در استانبول، یک ژنرال آمریکایی را در آلمان و یک روزنامه‌نگار را در فرانسه ترور کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy