Saturday, Dec 30, 2023

صفحه نخست » فوری: تعداد کشته شدگان حمله به تأسیسات سپاه به ۱۹ تن رسید

indy.jpgایندیپندنت فارسی - خبرگزاری فرانسه عصر شنبه به نقل از داده‌های سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت تعداد کشته‌شدگان حمله هوایی بامداد امروز به تاسیسات نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران در شرق سوریه، به ۱۹ تن رسیده است. بر اساس این گزارش، ۱۸ تن دیگر هم در جریان این حمله هوایی مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت این رشته حملات که تعداد آن‌ها دست‌کم ۹ مورد گزارش شده را اسرائیل انجام داده است. در این حملات، چند پایگاه نظامی، یک انبار مهمات و یک محموله تسلیحاتی در البوکمال و اطراف آن در نزدیکی مرز مشترک سوریه و عراق هدف قرار گرفتند.

این حمله ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گروه سوم به «مقاومت اسلامی عراق» که از گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود روز جمعه پایگاه آمریکایی «خراب الجير»، در نزدیکی حسکه سوریه را هدف سه حمله موشکی قرار داد.

یک روز پیش از آن، شبکه خبری العربیه از کشته شدن ۱۱ تن از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حمله‌ دیگری به فرودگاه دمشق که آن‌هم به اسرائیل نسبت داده شد خبر داد. در پی آن، رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، این خبر را تکذیب کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی
ایالات متحده در چارچوب ائتلاف چندملتی مبارزه با گروه داعش، همچنان نزدیک به ۲۵۰۰ نیرو در عراق و ۹۰۰ نیروی دیگر در سوریه دارد.


به گفته یک مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود، از میانه اکتبر به این سو بیش از ۱۰۰ حمله به اهداف ایالات متحده را در سوریه و عراق گزارش کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy