Sunday, Dec 31, 2023

صفحه نخست » افشای علت عدم استرداد محمود خاوری توسط کانادا

31-12.jpgاعتماد آنلاین - سردار مجید کریمی، رئیس پلیس اینترپل فراجا در پاسخ به اینکه چرا دولت کانادا متهم خاوری را به کشور مسترد نمی‌کند، اظهار کرد: متهم بودن خاوری برای دولت کانادا کاملا مسجل شده است و دولت کانادا کاملا در جریان است که این متهم مرتکب جرم کلاهبرداری شده است.

به گزارش تسنیم، بخش هایی از اظهارات سردار کریمی را در ادامه می خوانید:

  • اما نکته قابل توجه این است که خاوری، پول بسیار زیادی را با خود به کانادا برده است و کانادا نمی‌تواند از این موضوع چشم پوشی کند و پول و این متهم را به ایران بازگرداند!
  • البته که استرداد مجرمین ضوابط بین‌المللی خاص خود را دارد اما ایران با کشورهای همسایه هیچ مشکلی در زمینه استرداد مجرمین ندارد.
  • در جاهایی که به مشکل برمی‌خوریم آنجایی است که کشورها مسائل سیاسی را در با مسائل انتظامی و پلیسی، دخالت می‌دهند.
  • اعلان قرمزها به یک سری ضوابط و مقررات بین المللی است براساس قانون برخی از افعال جرم حساب می‌شود اگر فردی مرتکب این جرایم شود دستگاه قضایی برای او حکم صادر می‌کند و اگر متهم به کشور دیگری فرار کرده باشد متهم تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.
  • دستگاه قضایی مشخصات متهم را به پلیس بین‌الملل می‌دهد و در پلیس بین‌الملل بخش اینترپل پرونده به صورت کامل جمع‌آوری شده و اعلان قرمز آن صادر می‌شود.
  • اینترپل ایران دستور اعلان قرمز را به سازمان جهانی اینترپل ارسال می‌کند و در اینترپل جهانی بخش شبهه قضایی محتویات پرونده بررسی و اگر نیاز به مستندات باشد درخواست مستندات را از کشور صادرکننده اعلان قرمز می‌کند و در نهایت اعلان قرمز جهانی صادر می‌شود.
  • ماموران پلیس اینترپل ایران برای انجام برخی از ماموریت‌های جهانی به سازمان جهانی بین‌المللی(اینترپل جهانی) اعزام می‌شوند تا در یک سری از ماموریت‌های جهانی حاضر باشند.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy