Monday, Jan 1, 2024

صفحه نخست » کنعانی از ارسال یادداشت‌های رسمی ایران به آمریکا خبر داد

kanani.jpgبه گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) ۱۱ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

ترور شهید رضی کمکی به تداوم عمر رژیم صهیونیستی نمی‌کند

کنعانی یاد و خاطره رضی موسوی همرزم سلیمانی را گرامی داشت و ترور او را قویا محکوم کرد و افزود: قطعا اسرائیل در توسل به اینگونه اقدامات جنایت آمیز هیچگونه دستاورد راهبردی را نخواهد داشت.

پیگیری پرونده ترور سلیمانی دستگاه دیپلماسی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی که سؤال یکی از خبرنگاران بود گفت: پیگیری جنایت آمریکا در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی را با جدیت در پیگیری‌های خود دنبال خواهیم کرد و این موضوع هیچگاه به بوته فراموشی سپرده نخواهد شد و مرور زمان این موضوع را کمرنگ نخواهد کرد.

کنعانی اضافه کرد: در این مسیر یادداشت‌های رسمی در این خصوص از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا به این سفارت ارسال شده و ابعاد حقوقی و بین‌المللی آن در حال پیگیری است.

ارسال پیام‌ها از سوی آمریکا، فرانسه و نتانیاهو درباره غزه

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره ارسال پیام‌ها از سوی آمریکا، فرانسه و نتانیاهو درباره غزه گفت: نمی‌توانم چنین خبری را که در فضای مجازی منتشر شده تأیید کنم. ایران موضع دقیق و روشنی درباره تحولات فلسطین دارد. در حالی که با طرف‌های منطقه‌ای در حال مشورت برای پایان بخشیدن به جنایات جنگی اسرائیل و توقف ماشین جنگ این کشور علیه غزه هستیم در ارتباط با نحوه کمک به مردم فلسطین برای حل و فصل مشکلات آنها و پایان دادن به تحریم‌های ظالمانه و ارسال کمک‌های گسترده انساندوستانه با این کشورها مشورت داریم و در خصوص مسائل سیاسی فلسطین معتقدیم این ملت فلسطین هستند که درباره مدیریت سیاسی و اجرایی سرزمین های فلسطین تصمیم بگیرند. ما نه دولت آمریکا را دارای صلاحیت و نه دارای اهلیت اخلاقی برای ایفای نقش در خصوص مسائل سیاسی فلسطین می‌دانیم. دولت آمریکا هیچگاه یک طرف راه‌حل برای بحران مزمن و ریشه دار و مسأله دردناک اشغال فلسطین نبوده است. این دولت مکرر اعلام کرده که خود را بدون قید و شرط متعهد به امنیت و حمایت از اسرائیل می‌دانیم. چنین دولتی چگونه می‌تواند اهلیت لازم را برای اتخاذ راهکارهای سیاسی درباره مسأله فلسطین داشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy