Monday, Jan 1, 2024

صفحه نخست » عبور ناوشکن البرز از تنگه باب‌المندب ساعتی بعد از تهدید بریتانیا

alborz.jpgهمزمان با تهدید نظامی بریتانیا علیه گروه حوثی‌های یمن در دریای سرخ، رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران خبر دادند که ناوشکن البرز که به ارتش جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد، از تنگه باب‌المندب عبور کرده و وارد دریای سرخ شده است

***

تنش در دریای سرخ؛ ناوشکن ۵۰ ساله ایران از باب‌المندب عبور کرد

ایران وایر - همزمان با ادامه جدال لفظی بین مقامات جمهوری اسلامی و دولت‌های غربی بر سر حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، رسانه‌های ایران اعلام کردند «ناوشکن البرز» ارتش جمهوری اسلامی بعد از عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، ناوشکن البرز در سال ۱۳۵۱ به ناوگان نیروی دریایی در بندرعباس ملحق شده و در سال ۱۳۹۸ پس از تعمیرات و نصب سیستم‌های جدید، مجدداً به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شده است.

در گزارش ایسنا آمده که سامانه دفاع نزدیک دریایی، سامانه کنترل آتش در بخش میانی کشتی، سامانه کنترل آتش شامل مدیریت کنترل آتش الکترواپتیکالی و یک سامانه توپی شکل و پرتابگر از جمله ویژگی‌های ناوشکن البرز است.

هم‌زمان با ورود این ناو جنگی به دریای سرخ، محمد عبدالسلام، عضو شورای سیاسی گروه حوثی‌ها نیز وارد تهران شده و با مقامات ارشد امنیتی جمهوری اسلامی از جمله علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به گزارش رسانه‌های ایران، احمدیان در این دیدار «استقامت مردم و دولت یمن» را ستوده و از «اقدامات شجاعانه آنان در حمایت از مردم فلسطین» تمجید کرده است.

گروه حوثی‌های یمن از آغاز جنگ اسراییل و حماس اعلام کرد که برای ضربه زدن به اسرائیل، اجازه نخواهد داد تا کشتی‌های وابسته به اسرائیل از دریای سرخ عبور کنند.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، از زمان حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس، حوثی‌ها به دست‌کم ۲۰ کشتی در حال گذر از دریای سرخ حمله کرده‌اند.

روز گذشته، «دیوید کامرون»، وزیر خارجه بریتانیا، گفت ایران در جلوگیری از حملات گروه حوثی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مسئولیت دارد.

کامرون گفت در جریان تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، برای او روشن کرده که جمهوری اسلامی به‌دلیل حمایت طولانی‌اش از شورشیان حوثی، در پیشگیری از حملات آن‌ها مسوولیت مشترک دارد.

وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد که حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، جان افراد بی‌گناه را به خطر انداخته و اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز در نشست خبری خود در واکنش به مواضع بریتانیا، آن را «ادعاهای بی‌اساس» خواند و بدون اشاره به نقش ایران در حمایت از حوثی‌ها گفت امیرعبداللهیان در مکالمه تلفنی روز قبل «پاسخ صریح، شفاف و اصولی ایران» را به وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرده‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy