Thursday, Jan 11, 2024

صفحه نخست » آماری تامل برانگیز درارتباط با تقاضای پناهندگی ایرانیان، اعراب و آفریقایی‌ها در آلمان

migrants.jpgحدود ۱۰ هزار ایرانی در سال ۲۰۲۳ در آلمان تقاضای پناهندگی کردند

اعراب، آفریقایی‌ها و ایرانیان در صدر جدول

صدای آمریکا - اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان در گزارشی اعلام کرد بیش از ۳۵۰ هزار نفر از جمله ده هزار ایرانی در سال ۲۰۲۳ میلادی در این کشور تقاضای پناهندگی کردند.

بر اساس این گزارش، بیشترین متقاضیان پناهندگی در آلمان از کشور‌های خاورمیانه و آفریقایی بوده اند و ایران در میان ده کشور اول فهرست درخواست‌کنندگان پناهندگی بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان در سال ۲۰۲۳، حدود۱۰ هزار ایرانی تقاضای پناهندگی خود را در آلمان به ثبت رساند.

جدول منتشر شده اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان نشان می‌دهد که سوریه با ثبت بیش از صدهزار درخواست، دارای بیشترین گروه متقاضی پناهندگی در این کشور بوده است و پس از آن ترکیه، افغانستان، عراق و ایران هستند که در میان ده کشور اول قرار دارند.

بیش از یک میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ تقاضای پناهندگی خود را در اتحادیه اروپا به ثبت رساندند که آلمان با اختلاف زیاد نسبت به سایر کشور‌ها مقصد نخست و اصلی پناهجویان در اروپاست. داده‌ها نشان می‌دهد که در سال گذشته دست کم ۳۵۲ هزار درخواست پناهندگی در آلمان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته این آمار بیش از ۵۱ درصد افزایش یافته است.

de.jpgمحدودیت‌های فزاینده اجتماعی و سیاسی، رکود اقتصادی، مشکلات معیشتی، تبعیض و بی‌عدالتی، فیلترینگ و محدودیت اینترنت، اخراج گسترده اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور، به موج تازه مهاجرت در ایران دامن زده است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اسلامی ایران معتقد است ریشه مهاجرت در ایران، اقتصادی نیست و با نداشتن تصویر روشن از آینده، مردم مهاجرت می‌کنند تا در ایران نباشند.

مصطفی زمانیان ۱۸ دی ماه در همایش «نظریه نظام انقلابی» گفت: «امروز اگر کسی به آلمان مهاجرت کند، برای در اختیار گرفتن یک کُرسی دولتی یا به دست آوردن یک موقعیت کسب و کار اقتصادی به این کشور سفر نمی‌کند بلکه او مهاجرت می‌کند تا در ایران نباشد و این تفسیر بسیار خطرناکی است. »

به گفته زمانیان شرایط مهاجرت برای متمولین، پیشروان کسب و کار، حوزه‌های استارت‌آپ‌ها و فناوری‌ها و حوزه علم و فن‌آوری، بسیار جدی‌تر از مردم عادی شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy